Beltaine och Valborg 2008

Ah! Så har det då varit Valborg och Beltaine. Underbart med de härliga högtiderna, en uråldrig och en lite yngre. Fast den uråldriga är dock ändå yngre än den lite yngre. Nu blev det lite rörigt, men så är det iaf.

Alkovåldet var densamma som det brukar vara i Uppsala. Jag funderar på varför man inte kan använda sig av lagen "Du får inte uppträda berusad och okontrollerbar på allmän plats" samt "Alkoholförtäring på allmän plats är strickt förbjuden". Så, ja, det är så konstigt att det är så pass många som är äckligt berusade.

Nåväl, nu är det iaf. några dagar efter och det har varit en välbehövlig vila efter ganska hårt pluggande och hemtenterande. Ny kurs är påbörjad, namnforskning. Det ska bli spännande att gå igenom vad det har att erbjuda.

Vi höres, nu ska jag på årsstämma på Saxenborg och det ska bli spännande!


Peter

Kommentarer
Postat av: Joey

Jag måste ändå säga att det var glädjande att se att polisen var ute och beslatog alkohol i år, det saknade jag förra året. Självklart hade det behövts betydligt fler, men det var ett steg i rätt riktning. Sen är det alltid lika bedrövligt att Uppsala ser ut som ett mindre slagfält dagen efter.

2008-05-02 @ 15:44:40
Postat av: Moderaten

Javisst behöver vi fler poliser! Bra att du står fast i denna viktiga kärnfråga, Joey. Moderata hälsningar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback