Tunströms "Tjuven"

Nu har det hänt lite saker sedan sist jag bloggade. I måndags beställde jag en tid till öronläkaren men det behövde jag inte ha gjort, för igår(onsdag) fick jag jätteont i örat och ringde sjukvårdsupplysningen och fick en akuttid på närakuten. Det var tur för det visade sig att jag fått eksem i örongången och behövde komma under behandling omgående. Jag fick örondroppar och jag slutade höra på högra örat. Det var läskigt!

Nu är det torsdag och idag har jag hört dåligt igen, dag två. När jag tar örondropparna slutar jag höra totalt på vänstra örat. Så på föreläsningen satt jag och svarade lite godag yxskaft på de frågor som slängdes ut.

Annars så har dagen varit bra. Jag o Jocke gick på teater ikväll och såg Tunströms "Tjuven". Den var till en början klassisk teater och i andra akten mer exprementell. Det är ju kanske inte en solskenshistoria men det var en bra teater! Väl värd att se! Som student eller arbetslös kan man få den billigt! Men det är nästintill fullsatt i salongen och så är det nog ända fram till sista spelningen.

Nu ska jag gå o inte höra något igen genom att ta örondroppar och sen sova.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Moa

Det där är så läskigt, jag var med om både infektion och vaxpropp när jag var liten och fick droppar! Nu kan jag inte doppa huvudet i vatten eller liknande.
Jag läste någonstans att asiater per genetik(!) lätt får problem med öronen.

Postat av: Monica

Av alla konstiga saker man kan drabbas av.
Den var faktiskt ny...

Hoppas du blir bättre snart!

2008-04-18 @ 20:38:36
URL: http://gealachs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback