Trött trångt o tråkigt

Att åka buss långt är tråkigt. Nära 4 timmar har jag varit påväg. Det är 2 timmar kvar. Nej, nästa gång jag åker långt ska det bli med tåg, då kan man gå till bistron o fika, vad kan man göra på en buss? Svettas, andas in andras äckliga fisar, trängas, tvingas lyssna på någons väldigt intressanta morgonhumör. Ja, inte direkt intressant. Så min fundering är hur folk orkar åka buss ofta, ta bara min polare Joey, han åker jämt buss till karlskrona. Hur orkar du egentligen? Jag skulle dö varje gång.

Kommentarer
Postat av: Robert

Inte nog med att det är bekvämare och trevligare, det är ju dessutom mycket miljösnällare med tåg! Bara fördelar! :)

Postat av: Joey

Sov och glöm inte att ta med en bra bok och en fulladdad mp3 -spelare samt en söt och gullig flick/pojkvän om du har någon eller om hen har möjlighet att följa med. Då känns resan inte lika lång. Fisar etc som du räknar upp kan man lika gärna råka ut för på tåg. Dessutom stannar bussen efter ca 2 timmar för rast och mat i Ringarum. Jag har inga problem med det, men sen har jag oxå lång erfarenhet av resande då jag åkte till och från Örebro varannan helg och alla större lov under gymnasiet.

2008-04-06 @ 21:19:42
Postat av: Peter Andersson

Robert: jag håller med! Joey: ja, vana är nog det som man kan vänja sig med, men det tar lång tid, verkar det som. Fisar, enligt mig, är betydligt mer förekommande på buss än tåg. Bussens toa är allt annat än inbjudande, samt, det är väldigt svårt att undvika Fisarna då man sitter fast i bussen. Ett tåg kan man besöka en rymlig toa, o man kan lämna platsen om det skulle vara för påträngande stank. Nej, buss är verkligen otrevligt.

2008-04-06 @ 23:53:21
URL: http://Zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback