I nattens ljud

Idag har jag städat och lagat lite enkel mat. Det vill säga vispat grädde, pepprat lite, haft i lite finhackad gurka och varmrökt lax, samt lite hackad lök. Blanda blanda blanda och lägg i tunt lager på tunnbrödet Sarek. Rulla och vips har du en härlig lördagslunch! Enkelt och himmelskt gott!

Det bjöd jag min käre far när han och hans gumma kom till oss runt 13-tiden idag. (Lördag)

Därefter så gick vi lite på stan och tittade på nya koncerthuset. (Jag och jocke har ju redan varit där och snokat, flera gånger faktiskt)

Sen åkte vi vidare ut till Sunnersta och fikade hos Jockes päron och åkte vidare till Skarholmen för att se en härlig solnedgång.

Därefter beslutade vi oss för att äta. Vi fick leta ett tag men sen hittade vi Il Gusto som hade ett ledigt bord. Så vi beslutade oss för att gå dit och äta. Jag och Jocke är ju stammisar där på luncherna och det skulle bli kul att testa a la carten.

Det var ett bra val och det gav oss några härligt kulinariska upplevelser.

Pappa och Annika tog kalvinnerfilé som tydligen var väldigt gott. Själv tog jag fläskfilé som var riktigt gott och Jocke tog lax.

Allt var fint och personalen var trevliga, sådant är uppskattat och öppnar upp för återbesök!

Därefter vandrade vi hem för att varva ner lite och vi drack lite kaffe och tittade på lite härliga sommarbilder. Efter bilderna tjatade min pappa på Jocke att han skulle sjunga eller spela upp lite inspelat. Och häpet nog gjorde han det. Jag blir så kär i han!

Han är ju faktiskt bäst i världen!

Fint och vackert.


Nu ska jag gå o sova!

Peter

Kommentarer
Postat av: Moa

Min kille sjunger också för folk som kommer på besök. Britney Spears på karaoke revolution :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback