Personpåhopp

Hej!

Idag har jag tänkt göra personpåhopp på lite folk.

Igår var jag och mina vänner ute på stan och då slängde min gode vän Johannes ur sig att de som skimmar kontokort är lika fula människor som Wallenbergarna. Något som jag inte håller med om. Det är ungefär samma sak som att säga att sex och våldtäkt är samma sak.

Sådant blir jag arg på, man ska inte skylla på andra människor som skapat och byggt Sveriges sociala trygga nät, som Wallenbergarna gjorde - bygde Sveriges sociala skyddsnät alltså. Utan dem skulle Sverige se ut som ex. Baltiska staterna. Utan Wallenbergarnas pengar skulle sociala försäkringar inte finnas. Men det är visst en vanlig föreställning om att svenska industrifamiljer är onda och elaka. Då tänker jag att det är konstigt att hacka på någon som ger en jobb och lön. Inte ens hundar hugger den hand som föder en.

Nej, så därför gör jag ett litet personangrepp på Joey :) Fy skäms, inte säga så! Se helheten, inte bara det som faktiskt var ett problem. (Att lönerna inte var så höga som de borde vara)


Det andra påhoppet jag kommer göra är att jag verkar ständigt få jobba som föreståndare, F kallat.

Idag på morgonen ringde en människa till min privata hemtelefon och ställde dumma frågor om saker som rörde köplatser osv. Det brukar sägas att det inte finns några dumma frågor, men det gör det. Speciellt när man säger att personen ringt på min privata telefon och personen fortsätter att ställa frågor om jobbet.

Det är ungefär samma sak som att jag skulle ringa en banktjänsteman på hens hemtelefon och be hen köpa och sälja aktier. Eller varför inte ringa till en bokhandlares hemtelefon och diskutera böcker och be hen beställa hem SAG, eller något liknande. Nej, vet ni vad! Det är inte lite fräckt att ringa hem till någon och ställa jobbfrågor!

Ytterligare ett Fy skäms! Det räcker med att ställa dumma frågor när jag inte är i tjänst. Folk har visst inte förstått att jag jobbar 10h i veckan och inte när jag är mig själv som privatperson. Det skulle man kunna likna vid att jag springer på en banktjänsteman på stan och börjar ställa frågor om hur det egentligen ligger till med börsen och en viss aktie etc. Det gör man inte!

Idag är det en lite bitter dag där jag minsann tänker spy ur mig lite galla! Så det så! Och om jag nu skulle förtörnat någons stolthet, så tänk också på att alla behöver vara lite elaka och förbannade för att vara perfekta! Perfekthet föds vid balans!

Peter

Kommentarer
Postat av: Moa

Joey kanske lever i sin egna lilla värld... Han ska inte var så arg, det är ju bara faktum inte många företag o dyl gör bra saker som kostar mycket pengar enbart för att var snälla.

Hoppas de slutar ringa till dig snart.

2007-12-01 @ 17:58:27
Postat av: Robert

Jag tycker du ska säga "det här är min privata telefon, jag svarar inte på jobbfrågor på den." Var ännu mer tydlig med att du inte är F hela tiden, folk verkar ha svårt att fatta om man inte är övertydlig. Jag brukar ha svårt att tänka på det, men jag vet precis hur det känns, det är samma sak med ordförandeskapet (fast ändå inte, där är jag ju "alltid" i tjänst). Men jag förstår känslan! Bittra på! Kram!

Postat av: Joey

Hehehe, du borde väl veta vid det här laget att jag gillar att överdriva i vissa fall. Men visst, jag gillar inte kapitalism.

2007-12-03 @ 15:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback