Kanske är det här en av de 100 finaste platserna i Sverige

Saxenborg
Saxenborg - Grangärde, Ludvika kommun. (Bild: Peter Andersson, aug 2005)

Ja, detta kan jag lugnt sätta upp på ett av de 100 vackraste ställena i Sverige. Kanske ska man göra en lista och visa lite bilder på de vackraste ställena i Sverige, Enligt mig då såklart!

Saxenborg är en kursgård som ägs till största delen av Ungdomens Nykterhetsförbund och därefter av IOGT-NTO.

Det ligger otroligt vackert vid sjön Saxen precis intill Grangärde och man passerar här om man åker upp till Sälen. Så stanna och kör förbi och ta en mat eller fika, det är det värt! Eller varför inte stanna över natt?! Det finns vedeldad bastu och härliga fiskevatten samt spännande djur som bor precis runt knuten.

Gå in på
http://www.saxenborg.se/ så får du veta mer om vad som händer på Saxenborg!

Peter

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken underbar kvällssol! Där skulle jag vilja va!

Postat av: Peter Andersson

Ah! Jag har tänkt fixa till något typ av paket för studenter och ungdomar. Följ med! Jag har tänkt åka dit någon gång och vandra, eller fiska, eller paddla kanot eller något annat. Ska försöka bli några stycken, det skulle vara ruskigt kul!

2007-07-09 @ 12:42:01
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback