Sjukvårdsupplysningen

Nu för några dagar sedan drabbades jag av en bautaherpes bomb, då munherpes, Herpes Simplex 1, heter det tydligen.

Nu vill jag söka läkarvård för det och kommer inte fram någonstans. Mycket irriterande.

Jag hade hoppats på att det skulle finnas någon typ av öppen vårdcentral som har öppet på helgerna och jourtider. Men icke!

När jag ringer 1177 som är sjukvårdsrådgivningen eller vad det heter, ja då få rjag en datorröst som säger att det är väldigt många som ringer, inte någon kö eller liknande, mycket dumt! Det betyder att jag ev. inte kommer fram. Vad jag behöver är ju en läkare som tar sig en titt, för så här som jag har det ser det normalt inte ut. Det kanske inte är herpes utan något annat, men jag tror att det är det efter deras rådgivning och beskrivning på hemsidan och att jag bör kontakta läkare. Så, Uppsalas sjukvårdssystem är otroligt rörigt.

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Gör de inte en massa reklam på tv för nån typ av kräm man kan köpa på apoteket?
Gå till apoteket och låt dem kolla på det!

Postat av: Peter Andersson

Hehe, jag fick tid hos läkare och jag har impetigo, svinkoppor, uschusch, det är inte roligt. Men det var tur att jag sökte upp dem, för sjuksyrran som jag pratade med på 1177 var osäker, men nu har jag fått meducin och hoppas på att vara frisk från skiten om några dagar. Dock ska jag kurera mig med knarket till söndag morgon.

2007-01-15 @ 14:24:33
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Joey

Usch för datorröster och dålig service! Hoppas medicinen verkar så du blir frisk snart. Trevligt att luncha idag f ö, även om det blev lite stressigt! =)

2007-01-15 @ 15:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback