Impetigo

Ja, nu har jag fått svar på vad det var för skräp jag hade under näsan. Tydligen impetigo och det var inte kul att ha det. Men roligare än att inte veta vad det var för något. Och roligare med Impetigo än herpes simplex 1. (Munherpes). Varför? Jo, för herpes är ett virus som man inte kan bli av med, varken antibiotika eller något annat, utan det ligger där och lagrar sig och rätt vad det är hoppar det fram och så får man sår i munnen, otrevligt! Impetigo som är till största del en stafilicocbakterie går att behandla med antibiotika. Och det är ju vad jag har så jag blir fri från den, härligt!

Så nu är det bara att gå och vänta på att få bort snusket och läka såren. Och sen kan jag ge tips på hur man kan bränna 500:- på cirka 1 timme.

1. Skaffa dig Impetigo
2. Ring sjukvårdsupplysningen på jourtid
3. Få en tid hos jourläkaren.
4. Gå till jourläkaren. - 200:-
5. Få diagnos av läkaren.
6. Få recept på läkemedel.
7. Gå till apoteket på Akademiska sjukhuset (eller vart du nu bor där dom har kvällsöppet)
8. Köp ut läkemedlet. - 250:-
9. Köp också tvål för att rengöra såren och tvätta och gör det jobbigt för bakterierna att bosätta sig. Lactasyd 69:-
10. Du har nu gjort av med cirka 500:- på mindre än en timme.

Och inte nog med det, du var ute och gick i snöstorm med vindbyar upp till 25m/s, och en klass 2 varning från SMHI.

Så såg min söndag ut, hur såg din ut?

Kommentarer
Postat av: Joey

Stackars Peter! Ja, nog kan man lägga 500 kr på roligare saker. Själv la jag dem (och lite till) på en djembekurs i Gränby. Hann dock hem innan stormen drog in på allvar över Uppland.

2007-01-15 @ 15:58:42
Postat av: carbuncle

Jag hjälpte också barnfamiljen till grönan!

Vill du vara med och göra sushi nån gång nästa vecka när Jojo kommit hem?

Postat av: Per

Yeah, watch out ;-)

2007-01-15 @ 17:21:07
URL: http://perwahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback