Bildt, optioner, massmedia och van der Kwast

Det blir inte någon rättslig prövning av Bildt och optionerna. Bildt har inte handlat fel och inga misstankar om brott. Bildt har handlat rätt enligt det juridiska.

Massmedia är alltså ute efter att skada människor kan man dra som slutsats.

Ulvskog menar fortfarande att det är ett brått som Bildt gjort och i ett uttal säger hon att S ska fortsätta göra egna undersökningar om saken.

Nog låter det väl desperat från Ulvskog?

Så, då får jag rätt, om det håller sig. Ringholms lilla utflykt med regeringsplanet som vi betalade för är således värst. JAg såg en siffra på det, 6 miljoner kronor kostade det staten att använda det för Ringholms resa. En resa han kunde boka reguljärflyg istället. Och det kunde han ju faktiskt fått från Staten, då hade det kostat kanske 10 000:-, för en idrottsminister får ju gärna åka på finaler och andra matcher, det är ju en representationssak. Men att det ska kosta 6 miljoner, hua.

"Men, staten är ju så jävla snåla, va?!" - Skämt om man har följt Ringholms karusell.

Kommentarer
Postat av: Joey

Lagen och juridiken gör ju sina tolkningar, det handlar ju inget som helst om huruvida det är moralisk riktigt eller inte.
Sen vet jag inte vilket rättsligt efterspel som skedde efter Snacka -skitholm (inte heller han en av mina favoriter, men det vet du, Peter), men om han inte har fått hosta upp något för det han gjorde är det mkt märkligt.

2007-01-13 @ 16:49:45
Postat av: sidekick

Medias uppdrag är att kritisera makten, att granska regeringen ingår i detta, därför är det bara rätt och riktigt att granska Bildt.

Bildt kanske inte har brutit mot lagen, men har han handlat moraliskt rätt, el strategiskt, genom att som utrikesminister ta emot stora summor från sådana med intressen i utrikespolitiken?

Postat av: Peter Andersson

sidekick: Nåväl, jag håller med, Massmedia är till för att granska staten och regeringen. Men, vad jag skrivit flertalet gånger handlar det inte idag att man granskar utan att man anklagar, med lösa beskyllningar, utan fakta. Det spekuleras också väldigt mycket idagens massmedia, något som är farligt. Jag är verkligen intresserad av en utredning och det är även Bildt. Nu visade sig ytterligare en gång att massmedia har haft fel. Och det är allt för ofta de gör på detta sätt. De skapar oppinion bland folket med spekulationer och ev. scenarior, problemet är att folk sväljer Aftonbladet och Expressens löpsedlar med hull och hår. Spekulationer blir verklighet och de vill se de ansvarigas huvuden på fat. Det är det jag vänder mig emot. Massmedias kränkande behandling av fakta. Det är farligt!

2007-01-14 @ 11:32:40
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback