Smått virrig - Utan Joey hade min dag gått i krasch! Nu gjorde andra saker det istället...

Hej på er!

Idag är en sådan där dag som allt går åt helvete. Dagen är Tisdagen den 11 december. Verkar vara en otursdag.

Nåväl, det började redan tidigt den 11 december. kl. var väl 00.15 som jag kom på att jag hade dubbelbokat mig, rättare sagt, trippel eller varför inte quattro-bokat mig?! Nåja, jag ska radda upp lite saker och sen kommer lite dåliga ursäkter för att ge lite självkänsla såhär när den 11 december börjar lida mot sitt slut.

1. kl. 00.15 den 11 december inser jag att jag ska på ett möte med "Kön Spelar roll", inte vilket som helst, utan det som jag var ansvarig för med lokal och fixa fika osv. Ja, ni vet. Jag hade totalt glömt bort det men kvart över tolv kom jag på det.

2. Våra Gårdarmöte den 11 december. Det hade jag totalt glömt bort. När jag kommer på det på Måndag så har jag fått annat för mig. Nämligen vattenläckan på Verandan på Arken. Verandans möbler ska en flyttfirma frakta ner i källaren åt oss. Jag ska fixa med öppningen.

3. Jag bokar in flyttfirman på fredagen den 7 december, så att de ska komma den 11 december. I kalendern står absolut inget om några möten.

Alltså, det visar sig vara tre, inte fyra bokningar för mycket, det är skönt!

Nu ska jag försvara mig för att jag dubbelbokat mig.

1. Kön spelar roll är ett nätverk som arbetar med att lyfta fram problemet med att det finns en könsmaktsstruktur och kultur i hela vårt samhälle, detta måste vi arbeta på så vi blir jämlika mellan könen. Datum för mötet har flyttats och det skulle vara den 10:e, 11:e, 12:e, 13:e och tillsist landade vi på den 11:e, samt att jag skulle fixa fika. Jag fick för mig igår att det var på Onsdag så jag har gått och intalat mig själv att det var onsdag. Ni kan ju gissa om att jag blev förskräckt när jag på natten till tisdag upptäcker att det var idag, den 11:e som mötet var. Så jag skickar sms till min vapendragare och broder Joey. Han svarar som en broder ska, och säger att han kan hjälpa till om flyttfirman kommer på förmiddagen mellan 8-13.30, utmärkt! Det kan man säga gjorde så att jag sov gott. Därefter fick jag Minna (BiF) till att hjälpa mig efter 13.30, ty flyttkillarna kom inte förrns kl.15.30.

2. VG-mötet ställde jag in och meddelade förhinder redan på Fredagen den 7:e då jag fick vattenläckan lite mer på mitt skrivbord, för att avlasta Minna då hon hade massor i skolan. Så flyttfirman var inbokad och då kunde jag inte gå på det mötet.

3. Flyttfirman. Ja, på Måndagen blev det panik i garderoben vill jag lova! Då fixade jag med Joey och jag kunde, för det vore pinsamt att inte dyka upp på det möte som man var ansvarig för och även det mötet där vi var på UNF:s kansli. Så jag fick helt enkelt prioritera.

Nåväl, vad kan nu detta bero på?

Jag tror:

Dålig ursäkt nr 1. Mötesdatumen har flyttat runt och därför har det aldrig skrivits ned i kalendern.

Dålig ursäkt nr 2. Jag har varit förvirrad och tankspridd sedan det att jag avgick från förbundsstyrelsen, juli 2007.

Dålig ursäkt nr 3. JAg hade tenta den 7 december.

Dålig ursäkt nr 4. Jag hade en IQ-befriad helg.

Dålig ursäkt nr 5. Jag hade en omtenta den 1 december.

Dålig ursäkt nr 6. Jag hade tentafest den 7 december.

Dålig ursäkt nr 7. Jag var på julfest den 8 december.

Dålig ursäkt nr 8. Jag fick aldrig åka på Saxenborgsmötet den 1 december. För att jag hade omtenta.

Dålig ursäkt nr 9. Vattenläckan v.43 eller när den uppkom, tog kol på mig, så jag höll på att gå in i väggen.

Dålig ursäkt nr 10. Tentan i grammatik som jag skrev omtenta på den 1 december som gjorde så att jag inte fick åka på julbord på Saxenborg.

Dålig ursäkt nr 11. Jag började läsa Nordiska språk A.

Dålig ursäkt nr 12. Jag tog jobb som F.

Dålig ursäkt nr 13. Det är så kul att skriva och tjata om dåliga ursäkter.

Dålig ursäkt nr 14. Allt beror på att Påven i Rom sitter på sin tron och har bestämt allt ont så jag inte ska klara min tenta och inte får åka på Saxenborgs julbord.


Därför så har jag dubbelbokat mig den 11 december...

Ja, så kan det gå, en dålig ursäkt är alltid en dålig ursäkt, men om man har 14 då?! Då borde det bli bättre!

Hahaha! Orsak och verkan...


Peter

P.s Det som krossades var inte min dag, utan räcket i A-trapphuset på Arken, en olycka som kunde slutat mycket otrevligt. Mer om det imorgon eller i nästa inlägg när det nu blir...

Kommentarer
Postat av: Joey

"broder och vapendragare", tackar, jag är smickrad! Du vet att jag alltid ställer upp för dig om jag kan.
Hmm, virriga kan vi ju alltid vara (jag är ett lysande exempel *ler*), men det låter som du helt enkelt har väldigt mkt att tänka på just nu. Dålig ursäkt nr 14 tror jag inte på, även om det var en kul förklaring, hehe.
Ja, jag hörde något om att flyttkillarna hade tappat pianot. Hoppas få höra mer detaljer kring det senare!

2007-12-12 @ 12:43:39
Postat av: Peter Andersson

Hehe, ja, man tackar och bockar! Ursäkt 14, den är kul, jag tror Bengt den 16:e vill mig ont! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback