Åklagare Josefsson - GRävande journalistik

Länge har jag nu tänkt skriva om Josefssons grävande jorunalistik. Men jag har inte lyckats få tid till det. Och så dyker helt plötsligt Hjördis Flodström Nilsson upp i SVD Brännpunkt upp med sin artikel om hur Josefsson manipulerar och styr och ställer med folket som sitter i TV-soffan.

Hon liknar Vetlandamobben med Israels folk när Pontius Pilatus ska hänga Jesus eller Barabas.

Och det är på något sätt slående likt.

Läs och begrunda!


http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_15184225.asp


Liknande har jag skrivit tidigare hur media får folkmassan att döma människor i förväg, innan alla kort läggs på bordet.

Mediedomstolen med åklagare Josefsson är en farlig sak och "pöbeln" som inte förstår att media inte är = sant.

Adaktusson har tidigare skrivit om Josefssons tvivelaktiga journalistiska konster. De har även gått upp i debatt där Josefsson förlorade stort enligt mig. Josefsson kan inte svara rakt på någon fråga. Adaktusson medger sina brister och har bett om ursäkt, en stor respekt att visa sina nederlag, Josefsson hugger som en liten osäker tonåring som anklagas för snatteri elle rnågot i den stilen.

Adaktusson om grävande journalistik:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15055576.asp

Josefsson Vs. Adaktusson:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15074671.asp

Kommentarer
Postat av: Joey

Jag beundrade Josefsson innan, men efter hans granskning av Vänsterpariets förflutna har jag insett vad han anser vara "sanning". Han tycks bara se vad han själv vill se och hans reportage är oerhört propagandistiska.

2007-04-21 @ 17:12:15
Postat av: carbuncle

ÅÅÅH!!! Vilken söt bild! :-D

Postat av: Peter Andersson

Ja, det är det jag sagt att Josefsson alltid lägger in sin bild av det hela och försöker vinkla det till sin fördel och ja, få huvuden att rulla. Dock har Vänsterpartiet ett mörkt förflutet med att de inte gjort upp med att ta avstånd från arbetarlägren i forna Sovjet. Dock har jag inte en aning om vad Josefsson har sagt och gjort om detta. Josefsson vrider på sanningen och får folket att döma personer innan rättsväsendet i Sverige får göra sitt.

2007-04-23 @ 10:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback