Tvätthjälp

Idag har vi tvättat, det är så jäkla tråkigt.

Jag har nu funderat en längre tid att lica ut min tvätt åt någon, men jag har inte hittat något företag som ligger nära där jag bor. Det är jättetråkigt, för om det hade funnits något sådant hade jag kunnat bara lämna in tvättkorgen och sen gått tillbaka för att få den färdigtvättade och vikta tvätten i papperspåse. Det är något jag skulle kunna tänka mig att betala för!

Sen funderade jag på vanlig städning också, men det är det absolut inte något på tal om, men tanken är lockande.

Jag tror också såhär, om man börjar med en sak är det lätt att fortsätta till nästa steg inom samma område. Och det är något jag inte har råd med nu, men i framtiden kanske?

Sen diskuterade jag och Jocke om det är accepterat att man har städhjälp. Det är dagens sätt att visa att man är societet var det någon som sa och kanske? Men jag vet inte. Ibland kanske man värdesätter tiden att vara tillsammans med dem man älskar istället för att städa när man får en ledig tid.

Många anser att det är omoraliskt att anställa någon för att städa, det tycker inte jag. Det är ett bra sätt att skapa nya jobb åt folk. Det finns många tror jag som vill arbeta, och att städning är ett lågstatusyrke tycker jag är båg, vad hade vi haft om inte lokalvårdare och städare inte funnits? Gått i massa damm och skräp, det vill inte jag! Därför är det viktigt att lokalvårdarna behandlas med respekt och att man inte skitar ner mer än nödvändigt!

Så frågan är, är det egentligen omoraliskt att ha städhjälp? Är det ett sätt att visa att man har pengar?

Jag tror inte det, i framtiden kanske man kan fixa någon typ av abonemang och någon var hemma och städade en gång i veckan. Och någon kom hem och tvättade kläderna två gåner i månaden. Vad skulle det kosta? 800:- i månaden? Mer? Kanske 1000:-? Mycket möjligt, och det kan det helt klart vara värt!


Kommentarer
Postat av: Monica/Gealach

Jag tycker inte att det är fel. Kanske är det lite att ta i om man är hemma hela dagarna och har tid, men jobbar man heltid och vill ha lite tid över till att göra roliga saker när man är ledig är det väl inte fel om någon annan städar så länge man har råd att betala för det...

Postat av: Jenny

Om jag hade råd skulle jag leja städhjälp på stubben. Särskilt efter mina övningar idag med spiskåpan. Mycket rengöringsmedel och elbow-grease där, och som vanligt så ar det ju så att när man börjar städa på ett ställe så upptäcker man tretton snuskiga hörnor till...hit med en städhjälp.

2006-01-25 @ 19:57:00
URL: http://www.grusimaskineriet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback