Julen

Ja, nu ska jag berätta lite om julen 2005. Jag är lite okronologisk, men det får ni stå ut med.

Julen 2005.

Mitt firande började redan 17 december då jag firade Yule med covenet jag är med i. Firade årets mörkaste dag som ändå är den ljusaste. Då ljuset återkommer och Guden återföds.
Egentligen är det inte förrens den 21 december men det går inte alltid att planera in ett firande till själva högtiden.

Sen var det julshopping och allt. För att sedan bli julafton som vi firade hemma hos Jockes föräldrar.

Det var härligt, ett annorlunda julfirande än vad vi har hemma i Motala.

I Motala är det:
- gå upp vid 10-tiden
- Äta lunch vid 12-tiden
- Titta på kalle anka 15-tiden
- Dela ut julklappar efter kalle anka
- Äta julgröt vid 18-tiden
- Gå på julpromenad vid 20-tiden
- Dricka kaffe och äta nötter och apelsiner runt 21-tiden
- Sängdags runt 12-tiden

I Uppsala:
- Gå upp vid 10-tiden
- Äta silllunch vid 12-tiden
- Gå på promenad
- Åka ut till Sunnersta 14-tiden
- Se på kalle anka - 15-tiden och kritisera den.
- Bli illa berörd av kalle anka 16-tiden.
- Fika
- Äta julmat 18-tiden
- Sitta och prata fram till 21-tiden
- Dela ut julklappar 21-tiden
- Öppna julklapparna runt 22 då alla är utdelade.

Alla öppnade i turordning.

Ja, sen var det läggdags kl. 01.00

Juldagen stannade vi kvar och åt mer julmat och därefter fikade vi och sen åkte vi hem till City igen.

Fixade i ordning alla julklappar och packade kläder inför en veckas vistelse i Motala.

På Annandagen åkte vi 07.10 till Motala.

Firade där med pappa.

Det var trevligt =)

Jag och syrran hade julklapps utdelniong med varandra. Jag fick kryddor och en fransk kaffepress.

God fortsättning!

Peter

Kommentarer
Postat av: Monica/Gealach

Varför blir man illa berörd av Kalle Anka? :-D

Postat av: Anna

Låter som att du haft en trevlig jul :o) God fortsättning!

2006-01-07 @ 14:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback