Gott nytt får!

Ja, Gott nytt år, eller häff nyff niff!


Häff nyff niff skapades år 2000/2001 på ett vandrarhem i göteborg kl. 03.00.

I år var det inte fullt så dragit nyår. Och inte i göteborg utan i jönköping. Det blev ett riktigt lugnt och trevligt, ja mysigt nyår. Med nära och kära. Jag, Jocke, Ewa och hennes pojkvän Daniel. Planerna var som gjorda för mig för på onsdagen mellan jul och nyår hände det! Jag vaknade med feber, kände mig allmänt intetsägande och låg bara o kurade i min säng. Så gick det fram till nyårsafton. Och under dessa dagar prövade jag både det ena och det andra. Det var äppelcidervinäger och honung med vatten, det var akupressur och magnecyl. Det funkade för på Lördag, nyårsafton runt 12-tiden blev det bättre!

Så, på menyn på nyår stod det gjutgärnsstekt fläskfilé med champinjonstäcke och rödvinssås med härlig potatisgratäng. Till det en härlig fräsch grönsallad.

Sen gick tiden och vi umgicks och hade det trevligt och mysigt. Efter ett tag dök Daniel upp, närmare bestämt 23.20. Han hade jobbat. Åkt i ilfart från södra småland upp till jönköping. Men hit kom han. En trevlig kille! =)

Sen var det dags, 23.50 plockade vi på oss kläder och partybomber, glas och pommacflaskan i lyxvariant.

Placeringen som Ewa valde var balkongen längst upp på h ennes hus. Det var den bästa utsikten jag sett, nåväl, i fyrverkeritider iaf. Det var fart från 23.50 -00.40. Sjukt mycket och stora fina formationer på himlen.

Sen blev det natt, morgon, frukost och hejdå.

Resa mot Motala.

Laga mat åt pappa och Annika, det var trevligt.

Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback