Fy fan SVT!

Ja, fy fan!

Idag sänder SVT, eller nu sänder SVT 4 timmar om och med Fidel Castro! Det är enligt regissörens kommentar att den film som sänds nu i SVT har Castro som stor idol. Och den filmen säänder SVT lägligt till Castros 80-årsfirande, cirka 60 års förtryck, är det något att fira?!

Det är inte svårt att veta vart SVT står i sin politik, ett politiskt obundet media... eller hur är det egentligen.

Nästa firande blir kanske Pinochette? Eller Pol Pot?

SVTs ansvariga menade att de inte visste att i samband med att de placerade programmet på den här dagen att Kuba skulle hålla sotr fest för Cubas diktator. En person som förbjuder fritt tänkande, förbjuder homosexualitet, förbjuder mängder av mänskliga rättigheter.

Men de har ju gratis sjukvård... säger många, och jag betalar gärna en slant för att få sjukvård, bara jag får tänka och tycka som jag vill!

Vad vill sVT egentligen? I Trailern berättar de om hur fascinerande Castro är, och det mest fascinerande i detta är nog hur SVT så lätt kan visa en hyllningsfilm, propagandafilm, om världens största diktatur!

Fy skäms SVT!


Kommentarer
Postat av: carbuncle

Hoppas de gör ett program om det "frihetsälskande" landet USA nästa gång då...

Postat av: Anonym

Njae, inte det heller, tack. Det jag menar med att SVT inte ska göra hyllningar till de olika politiska ledarna, det är farligt. Speciellt om det är ledare som är odemokratiska! ex. Castro coh Bush.

2006-12-03 @ 11:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback