Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt

Den läser jag nu, Freja, Idun och nu Saga. Det är en jättebra trilogi.

Det jag tyckte var roligt var att stora delar av boken utspelar sig i Hågadalen straxt utanför uppsala. Det som gjorde det ännu mer spännande och kanske lite lustigt var att jag precis var vid Hågadalen/Predikstolen, otroligt vilken härlig utsikt man har därifrån, dagarna innan jag fick reda på vart böckerna utspelade sig någonstans.

Så nu ska jag ta mig en titt på vad mer man kan se i Hågadalen och vad man kan känna igen från böckerna.

Böckerna är inte några sanningar, dock har man använt sig utav mytologiska personer, rent fiktiva personer och riktiga platser och fiktiva platser. Detta vävs samman till tre böcker som flyter in i varandra, man bör ha läst dem i följd, annars får man inte något bra sammanhang enligt mig.

testa att läsa!

Kram!

Silver

Kommentarer
Postat av: KirkeMandragora

Åh, jag slukade de där böckerna, de är riktigt bra! Ser att du är wiccan dessutom - roligt! Det vågar inte jag kalla mig för ännu... Snart så.

Postat av: Johanna

Låter som spännande böcker, det är alltid kul att läsa romaner där ens hemtrakter dyker upp tycker jag! Du har förresten blivit kullad (se min blogg)!

2006-08-09 @ 21:08:12
URL: http://upptakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback