Kullad!

Jaha, så har man blivit kullad! Får ta och göra mig iordning för att kulla tillbaka någon!

1. Denna bok har förändrat mitt liv: Böcker tror jag påverkar alla som läser dem, även de som inte läser dem. För mig så är boken som är skriven av Scott Cunningham "Wicca - A guide for the solitary practioner" den boken som förändrade mitt liv. Den fick mig att byta livsåskådning och religion.


2. Denna bok har jag läst mer än en gång: "Principles of Economics" - N. gregory Mankiw. Den boken har jag läst tre gånger. Det är inte för att det är roligt att läsa den boken men det är således den boken jag kommer ihåg att jag har läst fler gånger en just en gång. Efter tredje gången satt tentan och jag blev godkänd på en nationalekonomikurs.


3. Denna bok skulle jag ta med mig till en öde ö: Jag har valt att ta med mig boken och alla dess band om "Sagan om det magiska landet Deverry" - Katharine Kerr. Mycket välskriven. Skulle man banta ned sig till bara en bok skulle det då bli "The mists of Avalon" av Marion Zimmer-Bradley.

4. Denna bok fick mig att skratta: Jonas Gardells bok - Ett UFO gör entré. Dock är den också väldigt tragisk, men svart humor är kanske det bästa inom humorgengren?

5. Denna bok fick mig att gråta: "Jag saknar dig, jag saknar dig!" - Peter Phol. En bok vi blev tvingade att läsa i sexan. Den var sorglig men bra.

6. Denna bok önskar jag att jag hade skrivit: Bibeln? Tänk att få ha skrivit ned något som så många människor följde. Men ack så arg jag skulle vara på dem när de tolkade den fel!

7. Denna bok önskar jag aldrig blivit skriven: Pojken som kallades Det. Den borde aldrig få ha skrivits! Nu är verkligheten annorlunda och bra att den är skriven, tyvärr.

8. Denna bok läser jag just nu: "Saga" av Johanna Hildebrandt. En bra bok, jag är precis klar med Freja och Idun. Det är en bra inläsare som läser boken för mig! =)

9. Denna bok har jag tänkt läsa: Bibeln och Koranen. Men inte just nu.

10. Dessa fem personer kullar jag: Gisses! Jag vet inte... Måste man kulla vidare? Jag tror jag är så fräck så jag stoppar där. Det är nog mitt elaka kjedjebrevsavbrytarhumör som tar vid där men jag har iaf. svarat på kullandet! =)

Kommentarer
Postat av: KirkeMandragora

Jag är en riktig bokmal så det är kul att se vad andra har för smak beträffande litteratur. Jag känner igen eller har läst alla de som nämns utom just den där ekonomiboken... *ryser*

Postat av: Best regards,Best regards

Check this:

2007-01-11 @ 14:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback