Gräsänkling

Har jag skrivit om att jag gått och blivit änkling? Nämligen gräsänkling! Jag har nu varit det sedan den 10 augusti! På Söndag natt kommer han hem igen, den lillefiluren!

Det är otroligt vad man kan sakna en människa som betyder så mycket. Så det var bra att vara ifrån varandra lite grand. Man får lära sig att leva utan varandra ett tag och då ser man hur mycket man saknar varandra.

Hur enkelt är det egentligen?

(Person 1 = kvar hemma utan någon direkt aktivitet mer än det vardagliga)
(Person 2 = Den som far iväg och är på konference eller dyligt)

Jag tror att person 1 i förhållandet har det jobbigast. Hen får axla vardagens sysslor som i och försig kan vara ganska trevliga. Dock blir det själv när man är van att vara två att göra sakerna, men som självsling blir det kanske tråkigt och liknande. Person 2 som åker iväg på konferecne eller dyligt har ju saker inplanerade och schema att gå efter. Jag tror att för person 2 går tiden sanbbare och hen har inte så mycket dödtid. När det kan vara jobbigt för person 2 är på kvällen när hen går och lägger sig. Såvida det inte är så att det är hårda dagar från tidig morgon till sen kväll, då somnar hen troligtvis direkt.

Jag är då person 1 och Jocke är person 2 just nu. Dock ska jag inte klaga för mycket, jag har ju varit iväg med UNF ett antal gånger. Dock inte 10 dagar i streck, utan max 1 vecka i streck, men samanlagt har jag nog varit borta fler gånger.

Nu när Jocke gått och blivit doktorand kan jag tänka mig att det blir fler gånger för honom att åka iväg.

Det gör dock inte jättemycket då han bara är borta några få gånger per år.

Nu ska jag gå o sova efter att ha städat ur städskrubben och slängt 7 påsar med ren skräp och just påsar.

Peter

Kommentarer
Postat av: Areline

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback