Ett himla bra citat!

På tasteline.se läser vi om hur Kungen och hans familj kan hålla formen trots de stora fina middagarna. Intressant läsning. Journalisten frågar då såklart hovtraktören hur de gör. Vad jag vill komma till egentligen är nog vad herr hovtraktören säger i slutet av intervjun om hur man ska göra för att laga god mat.


"Hur skulle du vilja sammanfatta de viktigaste knepen för att äta hälsosamt?
– Det viktigaste är att man varierar, varierar, varierar! Det är hälsan framför allt. Har man inte hälsan är det svårt att vara glad och laga god mat. En sur jäkel kan inte laga god mat! " -
http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showdocument&lintDocumentID=3706


Och jag vill trycka på detta och lägga vikt över att man bör tillämpa detta på allt. Jag gillade Werner Vögeli!

Så mat är nyckeln till allt! =)

Blanda, blanda och variera! Jag tror jag har hittat en frälsare när det gäller mat, och då således i allt! Bra mat, bra humör och bra humör gör att man lagar god mat som ger bra humör och så vidare, ger bra vänner då man har bra humör som ger glada miner=)

Ät bra mat! Bli glad! Skaffa dig ett bra liv!

Sura miner ger sura miner tillbaka sa min mamma :) Jag tror det stämmer :)

Gör ett test på stan, ja redan idag! Gå ut och sen går du och småler när du möter folk. märk hur de ler tillbaka och hur du blir glad och får massor tillbaka, bara genom ett leende!

Tänka sig vad mat kan ge i slutänden!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag brukar le åt folk jag möter (kanske lite för att kompensera min blyghet) men nästa gång jag går på stan ska jag testa att se folk i ögonen och verkligen le och se vad som händer! Spännande! Träning gör en glad också! Träning och bra mat. Dyk upp på nästa bokkväll du, Peter, det vore roligt! Själv är jag ingen fantasytok men det finns några så'na som brukar komma så du är i gott sällskap. :)

Postat av: carbuncle

Hur gör man för att få två bloggar som du har? Måste man betala något?

2006-04-27 @ 21:22:10
URL: http://carbuncle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback