Torsdag och pumpen

Igår så var det torsdag och inte vilken torsdag som helst, det var pumpentorsdag! En tävling som arrangeras av IOGT-NTO rörelsen. Den går ut på att besvara cirka 60 frågor och delfrågor under en timme. Det är grymt kul!

Men innan dess så laddade jag och min sambo upp på gym och tränade stenhårt och därefter tog vi en sväng in i simbasängen och sen testade Jocke bastu som han aldrig testat i sitt snart 25 åriga liv.  Det tyckte han förövrigt var helt fantastiskt! Så vi ska dit idag med! Dock bara simma och basta.


Ja, efter det så åkte vi i n till stan, jag och vår vän Fredrik, Jocke försvan till käftis och blev av med 584:-, inte kul för han, men som tur är har han en mycket bra mor som hjälpte honom lite med det financiella.

Jag och Fredrik hamnade på den bästa restaurangen i Uppsala, Indian Kitchen. Den är helt klart den bästa restaurangen om man vill äta god indisk mat, och på lunchen kostar det bara 59:-. Ligger korsningen St Persgatan/Kungsgatan i Uppsala.

Därefter jobbade jag lite och sen blev det pumpen! Jag svarade på frågorna från SaluAnsvar och Våra Gårdar. =) Samt tog jag reda på en av sylviorna :)

Nu ska jag borsta tänderna för det blev sent igår!

Peter

Kommentarer
Postat av: Jenny

Pumpen, Pumpen...fick inte vara med i år eftersom jag skulle sitta och rätta JuniorPumpsfrågor på Essingen. Jag gillar Pumpen, kanske för att få glassa med min allmänbildning?! Min enda insats för vuxenPumpen var att Fia ringde mig just när jag satt och toksvor i bilen för jag inte hittade ut från Essingen. Jag tror att jag gav henne två rätta svar - hoppas det, för priset var att jag körde fel. Förstås. Hopplös på att hitta, framför allt i mörker.

Hej, förresten. Kul att hitta till din blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback