Söndagstrött men bio ikväll!

Jaha, så var det söndag, och ja, det är verkligen söndag idag, det känns! Jag har varit helt apatisk hela dagen nästan, seg och trög. Tröghetslagen är ett faktum, speciellt när man går till sängen varje kvart för att lägga sig där ett litet tag.

Men jag ska berätta lite vad som hänt sedan i lördags.

Igår så tränade jag och Jocke samt våran vän Fredrik på Svettis och därefter tog vi några simtag och bastade härlig ångbastu. Det var skönt!

Därefter så gick vi hem och åt massor god mat och efter det strök vi 5 meter rött tyg.
Det röda tyget ska bli en robe för mitt wiccautövande. Mycket fin design blir det! Lägger upp bild på den när den är klar!

På kvällen så tog vi bussen till Sunnersta där Jockes päron bor, där blev vi bjudna på mat och fick även träffa Evelinas mamma. (Evelin a är flickvän till Jockes bror Niklas)

En trevlig kväll med gott att äta och dricka. Förövrigt är Herrljunga äpplecider light jättegod! Trodde inte lightprodukter skulle funka i cider, men mindre socker så blir tänderna gladare!

Efter en härlig kväll så fick vi skjuts hem till lägenheten här i Luthagen, biland har man det bra! Vi hoppade i säng direkt och somnade omedelbums!


Söndag:
En helt övernaturlig söndag vaknar jag till. JKag ville inte gå upp ur sängen! ändå vaknade man relativt tidigt! Så jag somnade om och under den tiden dröde jag de mest besynerliga saker som att jag skulle kasta sand på någon och att jag slog till massor av tjejer som var elaka mot någon annan tjej. Ganska läskigt! Drömmar är knepiga saker!

Sen gick vi iaf. upp och åt en härlig frukost och efter det ritade vi mönster till min robe. Den kommer helt klart bli så fin.

Efter det gick vi ut för att hämta cyklarna som stod i stan och därefter tog vi oss en titt på Musikens hus som byggs här i uppsala.

Och sen hem för att äta lunch. Fläskkött i tomatsås och pasta! Gott gott!

Efter det blev det mer mönsterritning och nu är det snart dags att börja klippa till bitarna som vi ska sy ihop.

Men kl.18.20 börjar en otroligt spännande film på Bio, Wallaec & Gromit, den ska bli hysterisk rolig att se på! Hoppas den är reko! =)

Kram och trevlig söndag!

Peter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback