Jag är en djup cansersvulst på samhället

Idag blev det klart att det är ok att kalla homosexuella för djup cansersvulst på samhällskroppen.

Sen verkar det tydligen att HD tycker homosexuella personer sprider aids och att det var vi som skapade sjukdomen.

Åke Green, pastorn som är som en dokusåpaartist, "Jag ser det som ytterligare ett tillfälle att predika mitt budskap".

Jag är ledsen att Åke Green inte åkte in eller åtminstone fick någon typ av straff. Det han gjorde och vad han står för och går ut öppet med är att slå till människor som kämpar för jämställdhet i samhället rakt över käften. JAg tycker det inte är accepterat att uttrycka sig så om några människor. Tänk er om herr Green skulle predika om judar på samma sätt som han predikar om homosexuella? Eller om negrer? Eller om invandrare? Eller om handikappade? Jag ser det osmakligt! I så fall skulle man kunna påpeka att nazismen är en religion, och gisses, det är jag inte så berädd att gå med på! Är du?!

För att provocera ytterligare lite grand. Hade det varit accepterat om en grupp från LaVaye satanisterna hade stått och predikat öppet på en gata att alla kristna är en djup cansersvulst på samhällskroppen, de med synden och skamen och maktens Gud. De förstör och ger aldrig åt människan uppskattning för vad hon gör. Utan det hon gör belönas med synder och skamkänslor.

Hade de fått stå på stan och skallda ut sina åsikter? Jag tror inte samhället hade gått med på det. Jag tror att de hade anmält detta för "Förargelseväckande beteende" eller uppvigling mot statsreligionen? kanske?

Nej, visst lever vi i en religionsfrihetsstat, och tack o lov för det, men att predika för något som man inte har särskillt stort belägg för i sin egna heliga skrift, detta fallet Bibeln, så tycker jag inte det räknas till religionen utan egna åsikter och hets mot folkgrupp!

För att göra klart för folk, jag är inte satanist, det var bara ett exempel. (Dock tror jag nog att en LaVayesatanist skulle hålla med i detta...)

För att fly från verkligheten ett tag idag så blir det Harry Potter på bio ikväll. Ska bli kul!

Imorse gick jag upp 7 för att träna morgongympa, men det var bara massor av pensionärer där och jag fick flaschbacks av lågstadiet så jag gick till gymmet istället och klrde lite kondition och styrka istället. Och gisses vad man får många saker gjorda när man kommer upp tidigt! :)

Fortfarande arg på domen HD fastställde. (I Sverige och svensk lag hade han åkt dit så det sjöng om det enligt HD nisse, dock inte med Europadomstolens lagar och EU kommisionens mänskliga rättigheter, därför friade HD herr Green, tycker nog att de kunde sätta dit honom så kanske frågan kunde väckas i EU domstolen också, för att förändra deras stadgar och lagar!)


Glöm inte bort! Alla är vi människor! Inte mer värda än några andra människor, inte heller mindre värda!

Kram!

Peter



Kommentarer
Postat av: Monica/morrigan

Åh, jag blev också så himla upprörd! Jag skulle vilja ha en definition av hets mot folkgrupp om det där inte är det... *morra*

Det är ju för jäkligt att det går att gömma sig bakom tusentals år gamla böcker...

*krama*

Postat av: IKMK

Jag är också arg.

2005-11-29 @ 22:19:30
URL: http://ikmk.blogspot.com
Postat av: sidekick

Japp, domen är sjuk. Klart det var hets..

2005-12-07 @ 00:05:44
URL: http://sharazad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback