En helt vanlig speciell måndag - Julen!

Idag har det varit slappt! Riktigt slappt!

Vaknade sent, åt frukost, pluggade och gick på promenad.

På den här märkvärdiga promenaden utfärdades några ärenden. Ett till apoteket för att inhandla tandtråd, mycket viktigt! Enligt tandläkarnas råd, både till mig och älsklingen... samt handkräm till alla torra händer.

Därefter promenerade vi vidare till Claes Ohlsson för att inköpta julbelysning till våran snart inköpta julen. Men där fanns inget annat än glitter för 10:-.

Vidare på färden hoppade vi in på House Hold för att om möjligtvis de hade någon belysning, och det hade de! Massor av roliga belysningar! Så där inhandlades en 8 m lång ljusslinga för en julen.

Vidare på färden hamnade vi på blomsterbutiken i Luthagens kärna. Där inhandlades en jul-en som blev betydligt billigare än vad jag tänkt mig! runt 400:- hörde jag när de beställde en åt mig men jag pungade bara ut med 250:-. Billigt!

Sen promenerade vi hem för att fortsätta äta lunch och därefter gjordes massor av plugg och telefonsamtal och sånt.

På kvällen blev det simhall och bastu! Härligt härligt!

Efter det blev det tomtegröt för att vara inne på jultemat igen. Och nu ska vi ut och promenera igen.

Som grädde på mosen, det har snöat fint hela dagen här i Uppsala! Riktigt juligt!

Peter

Kommentarer
Postat av: Madsdina

I enjoyed my visit. Greetings from Germany


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback