Uppsala T&R

Nu var det en härans massa dagar sedan jag skrev!

Det började med Torsdag, massor på jobbet, första dagen på nya kursen, och gisses!

Torsdag:
Skola 10-12
Jobbade endel efter det och sen lunch. Därefter skulle jag iväg med Lennart som är sekreterare i stiftelsen som jag är anställd av. Vi for iväg till en vaktmästarfirma för att förhandla om ett bra avtal för att huset ska få bra vaktmästarservice. Det kändes väldigt bra! Och företaget verkar också vara et tmycket bra företag. Fribostaden heter de. Mycket bra chef också!
Det var första gången jag var på förhandling! Spännande!

Sen håller de på att bygga om parken utanför huset.

Fredag:
Jobba på morgonen, fara iväg till Motala med Jocke för att hälsa på pappa, träffa syrran och sortera massor av gamla saker vi haft på vinden. Trevligt att träffa pappa och Annika igen. Annika är bra, hon är så trevlig och en fin människa, pappas nya tjej.
Vi åkte Uppsala - Enköping - Örebro - Motala, allt tog cirka 3 h 35 min.

Lördag:
Vaknade upp i min gamla säng med Jocke bredvid mig. Härligt! Därefter gick vi upp och fixade med sorteringen av gamla minnen. Jag hade inte så mycket, min syrra hade mer...
På eftermiddagen kom även Annikas barn över och vi åt en brakmåltid.

Söndag:
Syster åker och jag och Jocke är kvar. Dock hinner vi fika med FAster och hennes man. Så nu har Jocke träffat dem.
Sen ställer vi tillbaka sakerna på vinden av det som ska sparas. Det blev cirka 6 banankartonger från runt 15-20 lådor.
Därefter så städar jag ur mina gamla skåp och lådor i skrivbordet, nu är det inte mycket kvar, gamla mynt från olika länder samt gamla svenska mynt.

Måndag:
Sista dagen, då lagar jag och  Jocke mat, det blev min Tonfisksgryta. SOm av en händelse blev påhittade när vi hade ont om mat hemma i Uppsala en gång i tiden. En riktigt god måltid.
Pappa gillade det, och efter det bar det av till tågstationen i Motala för att ta tåget hem till Uppsala.

Motala - Örebro - Enköping - Uppsala.

En otroligt härlig tid var det i Motala, och ännu härligare blev det i Uppsala. Borta bra men hemma bäst som man säger! =)

Tisdag:
Idag har det känts som måndag. Burit möbler från vårat möbelförråd här på Arken. Fyllt upp en jättestor container.

Nu ska här gå o sovas!

Kram o sov gott!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vad då, bygger om parken? Jag vill ha utförlig rapport!

Postat av: Kerstin

Förresten, när jag öppnade sidan och tittade snabbt, tyckte jag först att det stod Uppsala TR. Hjälp, tänkte jag. Men du vet väl att du inte ska gå med i TR?!!

2005-12-07 @ 08:41:01
URL: http://kokk.blogg.se/
Postat av: Robert

Vad hände med den här bloggen?

2005-12-19 @ 12:29:26
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Maria Wold-Troell

Hej!
Jag ser att du prisar FriBostaden. Vänta får du se. Vi har haft dem några år, i början var de jättebra. Men ni kommer att märka att de tar betalt för allt möjligt, fr.a transporter av saker de hämtar. Jag vill avråda andra från att använda denna firma.

2007-09-26 @ 10:40:25
Postat av: Peter

Oj, är det så? Jo, faktiskt har jag upptäckt att det är mycket transport saker och framkörning...

2007-10-14 @ 00:02:05
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback