Lurad!

För några veckor sedan fick jag ett mystiskt telefonsamtal av Rix Telecom AB. Där frågade denna person mig om jag var intresserad av att få 15% rabbatt på alla samtal jag gjorde. Jag undrade då vad det var för något och då läste han upp mina personuppgifter och frågade om det stämde. Då svarade jag att de stämde. Därefter avslutades samtalet.

Idag fick jag ett brev från Telia där det stod att mitt abonemang hos dem var uppsagt och att jag hade Rix Telecom. Något jag inte alls var berädd på!

Jag ringde upp Telia och undrade vad det var frågan om. Och de förklarade att det var massor som ringde och hade blivit "lurade" till detta.

De fixaded tillbaka så jag fick telia och därefter fick jag ett telefonnummer till Rix Telecom.

Jag ringde upp och fick sitta i kö i över 43 minuter och därefter svarade en telefonist och jag beordrade dem ta bort mig från deras kundregister. GAnska argt.

Sen frågade jag dem vad de höll på med, genom att göra saker som jag inte bett om.

Då förklarade han att det gällde försäljningsföretag som lurade folk och de har sagt upp avtal med ett sådant företag nu som lurat köparna.

På telia sa de att om 0.5 promille kommer in med klagomål kan företaget få vite på flera miljoner, jag hoppas det sker! Det är inte kul att få 40 minuter förstört en dag innan julafton!

Fy vad arg jag var då. nu är jag bara irriterad för att tid har försvunnit.

Nu ska jag upp o jobba!

Peter


Kommentarer
Postat av: Joey

Usch, vad hemskt! Låter som ett fall för Sverker Olofsson det där.
Hoppas du o Jocke har en härlig jul o ett gott nytt år! Vi ses i januari igen
Kram

2005-12-23 @ 23:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback