Melodifestivalen - 2008

Tja!

Nu har jag då missat första deltävlingen, andra såg jag lite grand på men oj vad det var ojämt bland artisterna. De som vann, Rongedals och Sanne, de var helt klart bäst i den deltävlingen. De andra, alla andra var skräp!

Nu är det intessant när de är i LKPG, då har jag hunnit med o tjuvlyssnat lite på bidragen som ligger upp på svt.se

Det är ett starkt utgångsfält med bra artister. Låtarna verkar ok, inga konstigheter eller flum som det var i Västerås.

Spar mig från Kebabpizza och RaszBorkas, det är bara fånerier.

BWO är högtoppad från mig, jag hoppas påatt de vinner, frågan är vem som går vidare direkt till finalen. Det är lite osäkert, jag tycker de flesta är jämna.

Det som känns lite konstigt är kanske Jacksonfivekopiorna Caracola som känns väldigt ja, vad ska man säga, överambisiöst?

Patrik Isaksson är Patrik, det går inte att komma ifrån, det känns som något av hans mycket tidiga produktioner, så ja, kanske en restrike från hans håll.

Sen är det hon som dunkas gul och blå bruden från skåne. Njae, kanske det flummigaste bidraget i den här deltävlingen. Sen är det en bosnisk kille, tufft att våga sjunga på bosniska, helt klart får han allas röster från bosnien!

Ainbusk sjunger bra och säkert, kanske lite tråkiga?

Therese Andersson med en operarocklåt? Nej, det känns inte rätt, musiken är för klen och det hade varit bra kontraster om det varit tyngre musik bakom och om hon hade fylligare röst. Nu blandar hon en dålig kopia av Nightwish och en dålig kopia av Within temptation. Det är egentligen inte jämförbart men om man tar det dåliga från båda får man fram det här bidraget som kunde varit bra om hon hade lite mer krut i rösten och musiken inte kändes så 1990-tal eurodisko. Mer symfoni och det hade varit en toppenlåt!

Ja, nu får vi se!

Peter - gnällig recensent

Kommentarer
Postat av: raukan

Tack för igår! You are so freaky after midnight! :)

Postat av: Monica

Hehe, jag satt och bloggade framför TV:n hela sändningen. Det var intressant, jag fick både som jag ville och inte... :-D

Kika in på min recension om du vill!

2008-02-23 @ 21:40:20
URL: http://gealachs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback