En historisk händelse

Inget stort uppdrag och bara roliga saker!


Det känns skönt men ändå lite vemodigt. Jag är dock stolt att faktiskt ha åstadkommit mycket med min tid som engagerad inom UNF och IOGT, nu går mitt engagemang ner till en någorlunda sparlåga och enbart ett medlemskap och lite små aktiviteter hit och dit. Känns skönt att bara göra sådant jag tycker är kul!

Dessa förtroendeuppdrag har jag ännu så länge kvar inom nykterhetsrörelsen:
- Saxenborgs ekonomiska förening, representerar UNF-förbundet och dess ägandeskap i Saxenborg.
- Stiftelsen Nykterhetsvännernas studenthem, sitter på posten ständig F. Den posten finns alltid, men ämbetet byts ut då föreståndaren byts.
- Nätverket - Kön spelar roll, representerar UNFs intresse i jämställdhetsarbetet.

Lite mer begränsade förtroendeuppdrag:
- Valberedningen till UNF/IOGT-NTO Trots allt! 2009.
- Ombud till IOGT-NTO-distriktsårmötet i Uppsala län, 2008.
- Ombud för Kretsårsmötet - Uppsalakretsen, 2008.

Utanför nykterhetsrörelsen:

- Representant i studierådet för den kurs jag läser vid universitetet, VT 2008.


Så det finns fortfarande mycket kvar att göra men absolut inte som förut då det var styrelser hit och styrelser dit.


Nu ska jag invänta årsmötesprotokollet och ändra de saker i verksamhetsberättelsen och arbetsplanen så det finns klart till att läggas till handlingarna som det kallas. Sen ska jag ta och samla ihop allt UNF/IOGT-material som är ordförandens förvaltning under tiden man är ordförande.


Jag tycker det blev en riktigt bra styrelse i år! Något som vi faktiskt jobbat på lite under gångna årets mandattid. Vi har haft aktiviteter varje månad, och det har kommit skapligt många varje gång. Det tycker jag är väldigt trevligt och väldigt kul!

Såhär kommer jag på massor av roliga minnen som jag kanske ska skriva i ett helt eget avsnitt som kanske får heta "Mitt liv som UNF:are", eller något åt det hållet.

God natt gott folk!

Peter - Inte längre lika aktiv, Nu har jag tid till NSF-Scouterna och speciellt sjöscouting har jag riktat in mig på!


Kommentarer
Postat av: Anna

Och när kommer du börja klättra på väggarna av abstinensbesvär tror du? ;-)

2008-02-04 @ 15:35:44
Postat av: Peter Andersson

Haha, ja, det är nog inte några problem, jag har bytt ut organisationsmarodören till studiemarodören! Det är bra! Sen har jag tänkt att bli lite bättre i datorsäkerhet. Jag måste fräscha upp mina datorkunskaper igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback