Könsneutralt äktenskap!

Äntligen kan vi börja se en väg till att människor ska behandlas lika! Idag klubbade Moderaterna igenom att M står för öppenhet och att alla människor är lika värda. Detta genom att de antog att de skulle stå för en könsneutral äktenskapslag.

Är det inte konstigt att människor inte fått gifta sig tidigare? Jag menar, det är vuxna människor som väljer själva vilka de blir kära i! Så kommer staten och säger att, nej, ni får inte ingå äktenskap, men ni kan registrera ert partnerskap därborta... Och det är faktiskt inte samma sak som ett äktenskap.

Ett äktenskap är i juridisk ordning inte något religiöst, det är juridiskt då det skulle uppstå komplikationer, ex. dödsfall, olyckor, skillsmässa, vård av barn etc.

Så, nu får vi verkligen hoppas på att vi får en ny äktenskapslag 2008!

-

Glad Peter

Kommentarer
Postat av: Moa

Ring så kommer jag ;-) Eller tvärtom, ring nästa gång du vet att du ska till Sthlm!

Jag har träffat massa nya koreaner här i sthlm =) hur är det i uppsala? puss på favoritpeter

Postat av: AeroTech

glöm inte att bjuda
mig sen.. :)

2007-10-31 @ 19:36:52
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: Arevilje

Interesting site. Worth the visit!

2009-10-09 @ 14:13:07
URL: http://arevilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback