Nya skattereformen

Idag fick jag ut min lönespesifikantion för Februari. Jo, lönen kommer före arbetad tid, det är mycket trevligt!

Det skiljer sig cirka 500:- på den nya lönen! Så jag får alltså mer nettolön än tidigare skattesats, jag är glad, för det är precis vad jag behöver nu när jag inte kommer ta CSN-medel.

Så, det gjorde stora förändringar för låginkomsttagarna, jag trodde inte jag skulle vara i den gruppen där det blev bättre nettolöner. Skönt!

Nu ska jag också säga upp facket Hotell och restaurangfacket. Men, du trodde väl inte att jag skulle gå ur facket? Jag ska byta till fAstighets, jag är ju inte längre anställd som restaurangarbetare längre och jobbar mer med fastighets än mat, så jag byter! A-kassan får jag inte gå med i för man måste jobba mer en 10 timmar i veckan. Annars hade jag nog varit med där.

Så, i och med högre nettolön så har jag råd att betala fackavgifter osv.

Nästa inlägg kommer handla om skolreformerna! Jag älskar Jan Björklund! Det händer saker i skolan, istället för att det har stått still och kunskapsnivåerna gått tillbaka och vi har fler analfabeter än vad det fanns på 1900-talets början!


Peter

Kommentarer
Postat av: Per

Väntar med spänning på vad du hittar för gott att skriva om mitt favorit-hatobjekt Hr Björklund ;)

Postat av: Peter Andersson

Hahaha, det kan jag tänka mig! =) Jag var ganska emot hans idéer från början, men nu börjar det utstaka sig en riktlinje. Dock kan jag fortfarande anse att det är ganska radikala förändringar i skolan, men något måste göras, och det kanske inte handlar om att ta i med hårdhanskarna utan att strukturera om skolan. Och då är nog herr Björklund en bra man på rätt plats, sen måste man ge det tid och finslipa det, inget är tipptopp från böjran, dock borde Baylan ha gjort något åt sin skolpolitik, men den rasade som ett korthus, trots makten...

2007-01-23 @ 23:04:19
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback