Tidiga julklappar!

Ja, idag har jag fått många julklappar! Det är bara tacka och ta emot!

Främst tänker jag nog på mina egna insatser den här terminen.

Första tentan i höstas var grammatik och det gick kanske inte så bra, inte alls faktiskt. Sen var det ytterligare en tenta om en textanalys som gick vägen och därefter blev det Svenska språkets framväxt. Den fick jag reda på i fredags, tror jag skrev något om den här. Och det var verkligen en lättnad! Kanske den svåraste tentan enligt måånga som läst kursen tidigare. Jag tyckte grammatiken var svårast!

Nåväl, jag skrev omtenta på grammatiken och hoppades på att bli godkänd på en av tre delar. Och jag råkade, utan att faktiskt plugga något extra inför omtentan skriva G på två delar! A- och C-delen gick vägen och jag blev godkänd på dem! Härligt! Grammatiken och Semantiken är klara, nu är det bara satslösningen som är kvar, kanske det tuffaste, men också det som är något som man kan öva på i hemlighet innan man går och skriver nästa gång!

Jag är glad och har kanske gett mig själv de bästa julklapparna man kan få! Nästan alla poäng denhär terminen! Underbart!

Sen idag fick jag också en trevlig liten överraskning, jag träffade nämligen på tomten på flera ställen idag. Först träffade jag faktiskt honom vid vårat privata leaseingbord. Andres hade varit fin och hade skrivit till Tomten åt mig och Sandra. Det tackar jag å det varmaste, du är fin du Anders!

Sen efter att jag träffade instutitionstomten på Nordiska språk då jag fick reda på att jag klarade mina tentor skapligt bra. eller iaf. bättre än jag räknat med, så träffade jag på en annan tomte i huset. Och det är mer klappar än jag kommer få, då vi inte firar med klappar i Motala. Jocke och jag firar dock så där lär det väl bli några också.

Men tack ännu en gång Anders och Ida! Ni är ena klippor!

Kram!

Peter

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis! Då kan du ta det riktigt lugnt i jul då!

2007-12-18 @ 17:52:57
Postat av: Anders

Lite sent påtänkt, men tack för de värmande orden
Anders Ågust

2008-01-07 @ 19:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback