Pianot spelade på sista versen, lever nu på bonustid

Hejsan!

Ja, jag skrev ju att något annat höll på att krossas och inte jag den här gången. Tack och lov klarade sig alla helskinnade, det är viktigast, även om vissa som var där inte förstod allvaret och undrade hur det gick med pianot.

För dem som undrade hur det gick med pianot kan jag meddela att det gick bra. Jag förväntade mig att det skulle bli en brädhög av ljudet att dömma, men det var räcket som flisades och böjdes till. Pianot lever nu på bonustid så se till att spela på det, imorgon kanske det rasar samman eller något åt det hållet.

Nåväl, för de som ser livet mer värdefullt än ett gammalt jävla dåligt piano kan fortsätta läsa här:

Som ni som läst min blogg tidigare vet att vi har en vattenläcka på Arken. Den är nu såklart fixad men återställandet av vattenskadan tar alltid lång tid. Nu är det en sådan tid exempelvis. Verandan behöver friställas och golvet ska öppnas för att avfukta det. Därför behövde vi tömma möblerna som fanns där och således skedde. Pianot som flyttades upp förra gången från Lastrummet då vi hade en läcka där flyttades nu ner. Dock med flyttfirma och proffissionella grabbar.

När de flyttat ned alla möbler och hade ett piano kvar så hände något. Pianot fastnade, det måste fått över vikt åt ett håll så det kilades fast mellan en spjäla i trappen och väggen. Det satt stenhårt. Efter ett tag började killarna titta på hur det satt fast och började fundera hur de skulle fixa ner pianot. Då händer det som inte får hända. Pianot bestämde sig för att inte sitta fast längre när den ena killen står under pianot och tittar vart pianot satt fast i. BiF, Minna stod någon meter bakom. Pianot brakade då nerför trappen mot flyttkillen och med jäkligt bra reflexer och en rejäl adrenalinkick klarade sig flyttkillen med bara ett klämt finger. Minna klarade sig också hon hoppade bakåt några meter. Tack och lov, för om något hade hänt vet jag inte hur jag hade reagerat. Nu skadade sig iaf. ingen och det är tur för tänk om... man ska inte tänka så men tänk om... Hade killen hamnat under det pianot hade han inte klarat sig. Nu tog räcket stryk istället. Skönt tycker jag för det var riktigt otäckt.

Killen hade fullt med adrenalin säkert hela kvällen ut och måste varit skapligt skakis dagen efter och va helt slut i musklerna så mycket adrenalin som han uttömde.

Ja, en skräckhistoria som slutar i dur.

Peter

Kommentarer
Postat av: Anonym

Killen verkar verkligen ha änglavakt! Vilken tur att han klarade sig!

2007-12-17 @ 13:02:46
Postat av: Peter Andersson

Änglavakt och änglavakt, det var nog bara att han hade en väldigt bra och snabb adrenalininjektionsapparat. Men ja, änglavakt kan man kanske kalla det? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback