Klarad Tenta!

Igår tenterade jag av Isländska I 5p. Det var svårt, men jag lyckades och jag var välkommen att läsa Iländska II 5p. När jag ville. Hade jag tid skulle jag gjort det nu i höst men det funkar inte. Till våren kommer jag kanske läsa en D-kurs och då vet jag inte om jag har tid då heller. Men jag hoppas på att få tid till att läsa det.

Sen i Måndags hämtade jag ut en hemtentamen i Judisk och Islamsk Religion 5p. Den ska vara inne på måndag. Jag har precis valt fråga och ska sätta mig ner och få ner tankarna på ett papper.

Samtidigt håller jag på att välja C-uppsatsämne och det gjorde jag i Måndags. Har fått ämnet godkänt, dock har jag inte fått någon handledare ännu men hoppas på det i dag, så jag kan träffa hen och diskutera min frågeställning, och val av grundkällor.

Det känns skönt att ha valt ämne. Först valde jag ett annat ämne att skriva om men insåg att det skulle bli en doktorsavhandling om man skulle följa den till punkt och pricka. Fick dock ämnet godkänt men lektorn ansåg att det var en aningen stort för en C-uppsats. Jag har iaf. fått kontakt med några forskare runtom i Norden så det är ju possitivt, för kommande studier...

Nu ska jag iväg och jobba, ska granska ett rum, därefter ska jag på föreläsning kl.13.00-15.00 och sen försöka hinna med att skriva ned en inledande text till hemtentamen. På Torsdag kommer jag bara sitta med den, samt fredag. På lördag är det fest, då ska jag fira Samhine med det coven jag tillhör och på söndag ska jag skriva ännu mer på uppsatsen och på kvällen är det filmfestival för min del, Lesbian & Gay filmfestival. 19.00 Sen är det fortsatta hemtentamensgrejer och på måndag är det ännu mer fram till kl.16.00.

Så om du är min vän, stör mig inte förrens på måndag kl.16.00 ;)

Peter

Kommentarer
Postat av: Joey

Kul att du klarade isländskan!
Nej ok, jag ska försöka att komma ihåg att inte störa dig! Men äta lunch måste du ivf göra =). Vi ses på söndag om inte förr! Lycka till med tentan!

2006-10-25 @ 11:42:31
Postat av: Peter

=)

Ja, jag ska äta lunch nu, och sen på föreläsning.

Postat av: Mikaelalice

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2010-04-06 @ 11:41:29
URL: http://mikaelalice.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback