Konstiga saker....

Förs ska jag påpeka att människor är konstiga. Jag läste i aftonbladet att det var en djurpark i Bergen i Norge där ett gäng björnar attackerat en liten apa. Deltagarna såg det hela och tyckte det var en hemsk syn.

Varför var det hemskt för? Jag tycker nog att är man på ett zoo ska man veta att vissa saker kan hända. Det är djur och det är vilda sådana, trots att de är på en djurpark.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,828398,00.html

Det andra om killen från Mount Everest.
UD vill inte gå in med några penga rför sökandet av hans kropp, det tycker jag är rätt. UD bestämde inte att killen skulle åka till ME för att klättra. Sen är det klart man tycker det är tråkigt när någon dör och trillar ner, men sen kan jag inte sluta tänka på att det är självförvållat till 100%. Att sedan i efterhand kräva UD eller andra på pengar för att hitta honom känns befängt. Det borde man ha sett till innan man åkte att man hade pengar för att sätta in expeditioner som kunde hitta en om det skulle ske.

Nej, sporter där man löper stor risk för att omkomma är inget Svenska staten ska betala såvida det inte är en vanlig sport som det sker olyckor i när det är svensk representation.

Jag kanske låter som en missantrop men det är jag inte, jag älskar människan men när man håller på med extreem sport så vet man också att det är farligt. Då får man ta de risker som finns och döden ingår i det paketet.


Kommentarer
Postat av: Joey

Självklart vet man ju att naturen är grym (fast grymmast av alla är människan), men det är en helt annan sak att se något sånt här hända mitt framför näsan på en! Klart att de blev chockade!

2006-05-19 @ 15:47:20
Postat av: Per

Lordi regerar ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback