Bevara äktenskapet!

Nu har över tusen personer skrivit på listan om att bevara äktenskapet mellan man och kvinna. Jag tycker det är märkligt att folk blir upprörda över sådana saker. Varför ska inte alla vara lika inför lag? Jag struntar fullkomligt i om kyrkan inte vill göra om sin vigselakt för just personer med samma kön, men att lagen, den ska vara lika för alla! Alltså, äktenskapsbalken är för bara man och kvinna idag, och den skyddar mannen eller kvinnan vid sepparation. Rent lagligt och ekonomiskt, för att inte utsätta sin forna partner för konkurs etc. Och borde inte äktenskap mellan två personer av samma kön också skyddas av äktenskapsbalken? Nej, tycker de som skapat listan och de som skrivit på uppropet.

Människorna som skrivit på är alltså missunsamma mot jämställdhet och vill inte att människor ska ha samma rättigheter. De vill favorisera och förhöja det heterosexuella och göra det till något bättre, genom att anse att homosexuella och bisexuella inte ska få samma skydd som andra personer.

Nu är jag dock inte rädd för att de ska få igenom något med sitt uppror, det som är bra är att veta vilka som är människohatare och vilka som inte är det. Vi har många kända namn som skrivit på och då vet vi vart de står, förhoppningsvis är de bland de sista generationerna som ser till människors kön. Det är sådana som gör att kvinnor får lägre löner och inte ser kvalitéerna i människan utan ser könet, det är de som är människohatare och jag skulle vilja placera dem i en grupp som rasister. Och det tycker jag är äckligt, det äcklar mig något enormt att det ska finnas rasism i Sverige! Varför är man och kvinna bäst för? Jo, vi måste värna om reproduktion! Finns det inte tillräckligt många människor i världen allaredan? Vi är väl överbefolkade som aldrig förr! Så adoptera barn som behöver hem och föräldrar! Spelar inte någon roll om föräldrarna är män eller kvinnor eller både och! Huvudsaken är att barn kommer till föräldrar som älskar sitt barn och ger kärlek och trygghet!

Och då kommer vi in på folk som anser att det inte är en trygghet för barn att hamna i gay-föräldrarskap. Och detta beror bara på att det är just sådana människor(de som tycker det är fel med homoadoption) som skapar det fientliga mot homosexuella och gör det osäkert för folk att leva sina liv.

Om det finns någont lista mot fördomar och bakåtsträvare, då skulle jag skriva på den direkt!


Kommentarer
Postat av: carbuncle

Word!

Postat av: Monica/Gealach

Hej och hå! Nej, det där fattar jag verkligen inte, hur folk kan ha sådana problem med vem någon annan gifter sig med! Fattar inte vem de anser att det skulle skada... *sucka*

Jaja, man upphör inte att förvånas.

*kram* på sig!

2006-03-18 @ 09:23:11
URL: http://gealach24.livejournal.com
Postat av: sidekick

Bra skrivet!! Rasism och homofobi är äckligt och sorgligt.

2007-01-07 @ 19:04:10
URL: http://sharazad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback