Back in Uppsala!

Så var man tillbaka i Uppsala igen, mycket skönt!

Och till påköpet frisk! Hurra! Dock är jag lite seg och hängig i kroppen men den vaknar nog till den med.

Jocke står och lagar köttgryta och jag står och tittar nervöst på så att allt blir rätt, men nu har jag tagit en paus. Vi ska fika mormorbullar och Biskvi, det ska bli gottgott!

Sen inväntar vi grytan som kan smakas av runt 20-tiden.

Jag ska plugga flitigt nu och ha klart van Genneps bok imrorgon är det tänkt.

Sen ska vi fira julafton och öppna paket osv. på fredag. Vi låg ju sjuka så då blev det inte mer än att öppna två paket var. Jag har visst ett ärende ner på stan innan fredag också...


I Julklapp från min älskade Jocke fick jag en weekend med koncert i Danmark, det ska bli härligt! Loreena McKennitt! Här kommer jag!

Jag fick också en bok av Jocke, Njals saga, nyöversättning. Den ska bli kul att läsa, på Isländska heter sagan: Brennu-Njáls saga. Uttalas: Brettnu-Njauls Saga.

Av mig fick Jocke ett par tofflor och en mycket svår film att få tag på, men jag lyckades! :)

Kram och god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Men blogga mera =) Ska vi åka till koreanska mataffärer snart? :P

Postat av: Joey

Kul med film! Vad är det för film då?

Som kommentar till carbuncles inlägg: Och när ska vi käka på den där koreanska restaurangen ni talade om?

2007-01-10 @ 13:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback