Hundvakt

Jaha, så har man varit hundvakt! En allergisk hundvakt! :)

Men kul var det!

Evelina, Jockes brors flickvän kom och lämnade lilla Zelda som är en dvärgschnauzer på 2 månader. Precis när Evelina går så försvinner Zelda in i datorrummet vars dörr jag tidigare stängde till för att slippa plocka bort alla mattorna. (i övrigt hade jag flyttat bort alla mattor i lägenheten och stängt dörren till sovrummet).

Så det första Zelda gör för att hämnas sin mattes försvinnande var att springa och kissa på en av mattorna i datorrummet, förbaskade hund!

Så då åkte hon ut i trapphuset och jag torkade mattan med skurvatten och därefter gick vi ut. Jag hinner inte mer än sätta ner henne så bajsar hon en ordentlig hög. Blä för hundbajs!

Men sen var vi ute på en promenad och hälsade på Fredrik och Marianne. Det gick bra och Fredrik följde med hem för att underhålla Zelda när vi lagade mat.

Därefter såg det ut som om Zelda skulle bajsa ännu en gång så då skyndade jag ut med henne igen och gick runt kvarteret, men icke kom det något bajs inte!

Sen kom Evelina tillbaka och vi gick och tog oss var sin glass och hade det trevligt i vårsolen.

Jag tror Zelda gillar mig! :) Och jag gillar henne! Underbar liten krabat, men jag skulle aldrig få för mig att skaffa hund, det skulle jag verkligen inte ha tid med.

Peter

Kommentarer
Postat av: Kackeng

Haha. Nä, fy för hundar. Tacka vet jag katter. Speciellt med långa och sladdriga ben.

2006-04-20 @ 13:06:42
Postat av: Peter

Hahaha!

Postat av: Johanna

Typiskt med hunden och datorrummet! Själv skulle jag gärna ha hund om det inte vore för dreglet och lukten ... :) Kanske skaffar en ändå nån gång. Det vore förresten jättekul med en veggiematskväll!

2006-04-21 @ 15:02:07
URL: http://upptakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback