Igår var jag cansersvulst, idag behandlas jag för att jag är sjuk, imorgon är jag bekämpad och förintad!

Så känns det idag.

Att det folk gjort, framför allt RFSL och alla andra som kämpat för att få homosexuella jämställda med heterosexuella, för att få homosexuella människor att också bli människor och inte något gammalt förtryckt aparhegitstyre, som fortfarande sker i Sverige och övriga Världen! Har ingen tänkt på det tidigare?

Det är precis som aparthegit! Svarta fick inte gå på trottoaren, svarta fick inte sitta ner på bussen om det kom en vit, svarta var tvugna att stå längst bak i bussen, svarta fick inte gå till samma kyrka, svarta fick inte leva i frihet, svarta fick inte lön för samma arbete, svarta ficik inte, nej, precis, de fick inte! INTE!

I Svergie och nästan över allt i världen är homosexuella utsatta för precis samma sak! Nästan alla i Sverige är mot apartheight, men ändå är många svenskar mot att homosexuella inte ska ha samma rättigheter som heterosexuella. I mina ögon är det precis samma, exakt samma sak!

SOm aftonbladets ledare bloggade om efter Åke Greenrättegången så skriver han just om hur canser är en sjukdom (Canser symboliserar homosexuella enligt Greens predikan), att canser strålas eller cellgiftsbehandlas för att förstöra cansern (Läs homosexuella). För mig är det helt klart att Green vill förinta homosexuella! Och om det inte är hets? Vad är då hets?

Exempel på alternativpredikan:
Skulle man kunna skriva att chokladbollar utgör hot mot tänderna, och måste bekämpas med pepsodent! Chokladbollar är sjukligt! (Tänk dig in något annat än chokladbollar och pepsodent som den vita...)

Ja, ni märker jus jälva hur otäckt och sjukt det låter! Men om det är det bokstavliga så är det ju chokladbollar och tandkräm vi pratar om, inte något annat...

OBS! Jag tycker inte som mitt exempel! OBS!

Åter till bloggningen då.

Idag har jag beställt en anti-snark ställning till mina tänder som får mig att sluta snarka och gnissla tänder som jag tydligen gör. Det ska bli spännande att se hur den funkar! Den kommer väl nästa vecka antar jag!
698 kr kostar den, men det är det nog värt!

Fattar inte varför man inte kommer ifrån käftis(tandläkaren). Nu är det tandgnissling.

Kommentarer
Postat av: Joey

En bra text, silver! Och Jocke blir väl glad nu när du har köpt anti-snark ställning =).

Ha det gött!

2005-11-30 @ 14:33:46
Postat av: Rikard

Det han menar med cansersvulst är dess påverkan på hela kroppen, läs hela samhället/Sverige. En konservens av en lagändring är att hela landet måste tycka som en minoritet.

Nuvarande lagförslag drabbar en minoritet.

Ändrad lagstiftning drabbar en majoritet. Vi blir de onormala och en minoritet utgör det normala.

2007-11-05 @ 22:27:03
Postat av: Peter Andersson

Men du Rikard! Så du tycker det är OK att förtrycka minoriteter? Det är faktiskt vad du skriver! Och det är inte demokratiskt och alla människors lika värde, att förtrycka någon bara för att majoriteten inte är homosexuella! Judarna fick känna på det senast under förintelsen.

Postat av: Oveemmy

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2010-05-07 @ 11:20:37
URL: http://oveemmy.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback