Späänaandee liikheeteer - låång vookaal

Jag satt just och kom på lite nostalgilåtar från tiden - Gymnasiet. Då var eurodisco på den hetaste mattan och jag var den mest hängivna lyssnare. Sash, det tyska geniet av eurodisco regerade, gjorde en låt som heter Stay. Slog stort på listorna runtom i europa. Hade en bra video där det hela går ut på att jaga eller jagas. Några år senare kommer inte lika geniala, iaf. inte genuina finländaren Darude med låten Sandstorm. Video, typ kopia av Sash. Något jag insisterade på under gymnasietiden. Ingen förstod riktigt vad jag menade, och jag kände mig förorättad. Nu har jag då hittat bildbevis för hur det låg till.

Ta en titt på dessa:

Sash - Stay

Kopian Darude - Sandstorm

Nå, vad säger ni?!

Kommentarer
Postat av: raukan

:D Vad du bombarderar min blogg med kommentarer!! :) Vad ska jag svara på liksom? Jag har tre Sashplattor hemma så jag vet vad du pratat om, geni! :) Jag älskar Mysterious times!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback