Irriterande!

Idag var jag på apoteket för att köpa Vectavir mot litet jävla munsår. När jag då pungat ut med 100 spänn på 1g salva och kommer hem och ska börja behandla så upptäcker jag att det inte ligger någon lite jävla tub i kartongen som kostade 100 spänn.

Snacka om att man blir förbannad!

Så jag får helt enkelt krångla ner till stan igen och stå i en lång kö för att berätta vad som jag varit med om. Nåväl, det gick utmärkt den här gången så all cred till personalen på apoteket.

Men den som varit där och stulit på apoteket, fy skäms! Fy fy fy! Och ja, det är ju jäkligt märkligt att någon går och stjäl saker sådär!

Det är just sådana personer som inte kan hålla vantarna borta som gör att samhället inte kan vara fritt. Sådana som missbrukar det fria samhället. Och om man ska vara synisk är det också de personerna som klagar mest när det tvingas till att skärpa samhällets frihet, tråkigt tråkigt att det inte ska gå att ha saker i ett snabbköp. Snart är vi nog tillbaka att handla över disk för att slippa från snatterier. Och då kan man nog gissa på att det blir dyrt...

Peter


Kommentarer
Postat av: Monica

Det har jag aldrig varit med om, men inte blir jag förvånad...

Postat av: Peter Andersson

Ja, nej, jag tror nog det ändå är rätt ovanligt, hoppeligen!

2008-01-29 @ 20:01:26
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback