IOGT-NTO

Ja, så var man Iggis och allt, men jag är egentligen inte iggis. Jag är alltså inte löftesbunden till de två stora förbunden, dock har jag medlemsskap i NSF, fast inte b etalt någon medlemsavgift...

Så, ja, jag är helt medlemslös. Vad kan det bero på egentligen? Jag menar, jag borde väl få utskick från IOGT kansliet eller något liknande om medlemsskap för IOGT?

Jag är dock med i en förening som är både UNF och IOGT, men jag har fortfarande inte hört något från förbundet och inte heller fått något inbetalningskort för medlemsavgift eller ett välkomnande som ny medlem i ett nytt förbund.

Det här är lite galet, för jag har min anställning som kräver ett medlemsskap i en organisation med nykterhetslöfte. Det här är spännande...

Jag fortsätter med informationen om hur det går att bli medlem i IOGT.

Peter

Kommentarer
Postat av: Emma L

Stackars Peter. Angående förvirringen med NSF så funkar det ju så att man endast behöver betala avgift till en av nykterhetsorganisationerna (Junis, UNF, IOGT-NTO eller NSF) så får man vara med gratis i de andra. Men sen har de flesta NSF-kårer (lokalföreningar) även en lokal avgift som man måste betala oavsett. Förvirrat och bra eller hur?

Hur som helst kommer du få ett inbetalningskort av NSF efter vårt årsmöte i februari, när vi bestämt avgiften.

Du kanske skulle höra av dig till någon iggis-förening?

2008-01-12 @ 13:39:08
Postat av: Robert

jag har inte heller hört nåt från IOGT än, men det kommer. Är lite strul med medlemsregistret ju, är nog därför det drar ut på tiden. Men du kan nog räkna dig som iggis även om du inte fått brevet än, don't worry.. ;P

Postat av: Peter Andersson

Hehe, ja, det är nog så. Iggis är man ändå! =) Och en förening är jag ju redan medlem i så det är nog en självklar förening att vara med i. Om jag då betalar avgiften till IOGT så behöver jag ju bara betala den lokala avgiften till NSF? så då bör det bli relativt enkelt! =)

2008-01-16 @ 19:37:12
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Emma L

Låter som värsta bra planen! Det stämmer att du bara behöver betala den lokala avgiften till NSF då.

2008-01-16 @ 21:24:45
Postat av: Peter Andersson

Ja, och den var på 65:-, och IOGT's är på 200 när man betalar fullt? Eller hur?!

Ah, NSF, that's the shit! =)

2008-01-22 @ 00:23:55
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Emma L

Usch, vad förvirrat allt är!

Det är inte den lokala avgiften till NSF som är 65 kr utan den centrala, den som även UNF har, alltså den som du inte behöver betala.

Förbundsavgift NSF: 65 kr
Lokal avgift NSF: 135 kr
Totalt NSF (om man inte är medlem i IOGT eller UNF): 200 kr

Vad det kostar att vara med i IOGT vet jag inte, jag är ju inte iggis. Men om det kostar 200 kr kanske det är billigare att vara huvudmedlem i NSF?

Hur som helst, NSF kommer att vilja ha 135 kr av dig, om du är huvudmedlem i IOGT-NTO.

Sen tycker jag självklart också att du ska vara aktiv i NSF, men jag får väl fortsätta tjata!

2008-01-22 @ 12:49:04
Postat av: Peter Andersson

Tja Emma L!

Precis så som du har uppfattat det! Jag bör vara huvudmedlem i NSF, för då kan jag vara medlem i IOGT, men inte ha mitt huvudmedlemsskap där. Då blir det billigare för mig =) Jag har lite taskig inkomst VT 08, tar inga lån har jag tänkt, bara bidrag och F-lön. =)

När får man inbetalningskort osv. från NSF, eller kan man betala kontant? Det var någon helgträff där ni bjöd in massa nya medlemmar, jag har nog lyckats missa det, när har ni era träffar?

2008-01-22 @ 22:04:20
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Emma L

Vad skönt att vi lyckats klargöra det hela. NSF har årsmöte 11/2 och då kommer vi fastställa avgiften, mest en formalitet, men ändå. Sen skickar vi ut inbetalningskort. Så det bästa är att du väntar med att betala tills dess.

Helgträffen missade du, som alla andra. :P

Angående träffar så bygger vår verksamhet mest på att vi har verksamhet för barn och ungdomar. Men om man är ett gäng vuxna som vill träffas är det fritt fram. Men vi har inga träffar för vuxna inbokade just nu, det får vi återkomma om när vi bokat in några.

2008-01-22 @ 22:13:22
Postat av: Peter Andersson

Ah! Härligt! Oj, 11/2, då är jag nog i
Jokkmokk... :s Så ta kloka beslut! :)

2008-01-24 @ 22:04:21
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback