Virus i datorn :(

Ja, i förrgår fick jag virus i min lilla dator! Hua! Var och surfade runt och hamnade på en skum sida. Letade efter Naruto anime-sidor, men så kom jag  in på fel sida och vips började saker att laddas ned. Irriterande då jag inte tryckte på något men det är väl inte behövt idag.

Så jag såg att några fönster öppnades upp för att ladda ned något skit så jag slet ut internetkabeln och det var nog tur. Sen gjorde jag spywere check och virus check, hittade en hel drös med dåliga filer som installerats. Jag brukar ta det lugnt och se till så att jag inte får virus, men så hade jag glömt att uppdatera mina program och vips så fanns det en hel liten hage med dem i datorn.

Nu ska jag göra lite räddningsaktioner och sen ska jag göra en helt ny ominstallering av min dator och formatera hårddisken osv. Det brukar vara det som hjälper när det sker sådana här saker, för att vara säker på att få bort allt.

Nåja, nu ska jag snart till Jokkmokk, det ska bli kul!

Peter

Kommentarer
Postat av: Augustus Zweigbergk af Bronzkuk

Hellre ett virus i datorn än fitthår i festbålen! Har du hört om något värre? Skulle då vara ryttmästarns andedräkt, tvi vale!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback