Allt bokat för 24-26 februari

Då har vi bokat in min kära fars besök hos mig. Då kommer pappa, Annika och Maria på besök och vi har fått lov att bosätta oss ute i Sunnersta mellan Lördag och Söndag.

Det ska bli kul!

Då kommer frågan vad man ska bjuda på, och jag har lite idéer. Men för att inte snöa in för mycket på vad vi pratat om tidigare, Renkött, så har jag tänkt mig att vi ska bjuda på något annat.

Vad sägs om dessa förslag:

Menyförslag 1:

Förrätt: Krämig grönsakssoppa med grönsparris
Huvudrätt: Stekt örtmarinerad laxfjäril med vitvinssås
Efterrätt: Läcker exotisk fruktsallad

Menyförslag 2:

Förrätt: Grillstekt pilgrimsmussla i citronolja och steksky med färsk mynta
Huvudrätt: Grillstekt oxfilé - Tornedó med grönpepparsås och hasselbackspotatis
Efterrätt: Hemgjord vaniljglass med krossade valnötter och råhånung

Menyförslag 3:

Förrätt: Toast med skogens primörer
Huvudrätt: Viltgryta med pressad potatis
Efterrätt: Hemlagad lingonparfait


Jocke sitter här bredvid och är hungrig och blev ännu hungrigare när jag läste upp menyförslagen, så det låter bra det!

För dig som vill lära dig göra detta kan man få lite tips och idéer från mig om man kontaktar mig! =)

Kram och god natt!

Peter

Kommentarer
Postat av: Robert

jag skulle välja 2 eller 3. Fast jag är sån köttoman så det skulle nog bli 2:an.. =P

Postat av: sanne

Lingonparfait har jag aldrig smakat... Jag röstar på den därför att ;)

2007-02-08 @ 17:44:00
Postat av: Malin

Men hallå.
Allt lät ju alldeles alldeles underbart.
Tror jag får anställa dig o laga mat hemma hos mig.
Kram Malin

2007-02-08 @ 17:58:40
URL: http://nilam.webblogg.se
Postat av: Joey

*dreglar* Jag hade valt förslag 2. Önskar det var jag som var bjuden. =)

2007-02-08 @ 18:42:59
Postat av: Peter Andersson

=) Jag får väl öppna en liten restaurangverksamhet igen... :)

2007-02-09 @ 11:38:29
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Anna M

Jag röstar för 2:an (men 3:an kommer väldigt nära inpå)! Låter supergott :o)

2007-02-10 @ 09:45:02
Postat av: carbuncle

Ååååh! Men vad gott! Jag tycker att ettans och tvåans efterrätter verkar klart godast!
Trean verkar ju häftigast, temamässigt sett...

2007-02-10 @ 17:18:10
Postat av: Peter Andersson

=)
Tack för era tankar om vilken maträtt, det får nog bli tvåan, eller ettan. Även om trean är gottigottgott!

2007-02-12 @ 10:28:33
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback