Platt gran för "Compact living"

Ja, idag har vi just inhandlat oss en präktig gran. Den är jättetjusig, så stor och fet, så den knappt får plats i vår julgransfot.

När vi pratade tidigare idag om att köpa gran sa vi att vi skulle titta på en och inte köpa idag, men jag tyckte det var dumt att inte ha med sig pengar, för tänk om, tänk om den står där, den där perfekta granen!

Och så gjorde den det, fast lite senare.

Jo, när vi gick förbi Påvel Snickares gränd var där försäljning av årets fulaste granar. De var platta och sneda och vinda och allt vad det kunde vara, taniga! En var så platt så grenverket var helt platt, då tänkte jag mig att det måste vara en väldigt liten lägenhetn den skulle pryda.

Nej, det var inte någon bra granmarknad där, men sen köpte vi utanför Katedralskolan, vid skolgatan där vi alltid köper gran, där var de fina och ståtliga.

Peter

Kommentarer
Postat av: Anna

Att välja gran är alltid både ångest och ritual. det hör liksom till säsongen. Men håller med om att det är väldigt svårt att finna riktigt fina . Nej, tacka vet jag att på att någon dag före vandra genom Belkinge-skogarna för att hitta den perfekta granen och sedan själv såga ner den! Fast i brist på skog och med busig katt och påhittig son så tror jag vi nöjjer oss med en plastgran! :-D

2007-12-16 @ 19:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback