Påhoppad!

Idag gick jag på stan med min cykel, plötsligt hörde jag några fnittra. Då såg jag ett gäng killar och sen tittade jag på min pakethållare. Någon av dem hade placerat ut en tidning där. Jag stannade cykeln, tog tidningen och gick fram till dem och frågade om det var deras tidning.

Kille: Ja, det är det.
Jag: Men varför sätter du den på min pakethållare?
Kille: Vad kommer du rösta på?
Jag: Folkpartiet.
Kille: De är ju rasister!
Jag: Ser jag ut som en rasist?
Kille: Vi kommer ge 2000 nya jobb och massor av mer pengar till studenter.
Jag: Sen tycker jag det är ganska otrevligt att bli smyglappad, har ni inte mage att ge mig saken direkt?
Kille: -:Gav inget svar:-

Är det så Vänsterpartiet arbetar? Kallar andra partier för rasistiska? Och vågar inte ge människor information rakt över utan måste smyga in deras information?

Det är ju lite vad jag förfarat, att saker och ting ska smygas hela tiden. Och det tycker jag inte om! Varför kan man inte spela med öppna kort, framför allt rena kort!

Tråkigt nog är det ju inte så att Fp's känstemannastab har gjort det heller, det gäller främst Per Jodenius och Niki Westerberg, samt Nicklar Lagerlöf som var förtroendevald. Därutöver är Nona LÖarsson anklagad men hon påstår sig vara oskyldig. Samt Johan Jakobsson som var Fp's partisekreterare.

Detta är helt oacceptabelt men, det rör dock tjänstemän och inte förtroendevalda. De förtroendevalda ska ställas mot väggen och det kommer de få göra om inte tidigare så inför nästa riksmöte.

Vad jag tycker är tråkgit är att S använder detta som en valstrategie och det är mycket illa för att vinna sympatiröster för att folk tycker synd om dem.

Idag hörde jag det senaste att en föredetta journalist på Expressen använt sig utav den information som unge Jodenius gett, efter att fått rådet att gå till journalister med sin information, av Jakobsson.  Journalisten för EX-Pressen är nu avstängd. Detta skriver Aftonbladet.se

Skandalen om spionage måste utredas, och detta görs av polisen nu, vi ska inte spekulera längre utan vi måste låta polisen jobba utan att bli störda eller påverkade!

Jag säger bara:

Åter till valrörelsen, Tack!


Kommentarer
Postat av: Robert

Jag håller med, fokus på sakfrågorna. Däremot så verkar det ju inte så enkelt som att det bara var tjänstemän som kände till det. Det tråkigaste tycker jag är att man använt sig av metoderna för att agera gentemot sina politiska motståndare. Mest tror jag demokratin som helhet förlorar på det här.

2006-09-07 @ 12:39:33
Postat av: Peter

Jo, det är sant att det inte bara var tjänstemän, tyvärr kom det fram även förtroendevalda som visste, det skrev jag i ett tidigare inlägg. Sen att Fp har använt informationen mot sina motståndare kan jag bara säga är tråkigt och jag tror inte att detta är medvetet. Jag tror att information kan ha använts men inte med en medvetenhet som media vill framställa det. Jag har min tillit till polisen nu och nu är det polisen som ska ge sitt utfall innan vi kan säga något.

Postat av: Noahrachel

Really enjoy your website. Thank You.

2008-11-12 @ 10:09:55
URL: http://noahrachel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback