ND svarar på frågor om HBT-politik

Det är jävligt skrämmande! Att överhuvud taget personer som dessa har fått makt i två kommunfullmäktige i landet och cirka 3000 röster på nationell nivå.

Detta var ett brev som en nisse skickat och fått svar från en anställd på ND.


-------------------------------------------citat---------------------------------------------


Enligt nd:s hemsida så är ni emot homoäktenskap, partnerskap för homopar, homoadoptioner, insemination för lesbiska, att lagen om hets mot folkgrupp ska skydda HBT-personer, att homosexuella flyktingar ska kunna få asyl i Sverige som konventionsflyktingar, ett förbud mot diskriminering av HBT-personer i regeringsformen.

Stämmer det att ni är emot alla de reformerna?

[Jan Ermefjäll] Svar: Det stämmer att vi är emot dessa så kallade reformer. T.ex. ett äktenskap är per definition avsett att vara mellan en man och en kvinna. Vidare måste man se till barnets bästa och inte till vuxnas egoistiska intressen. Vi anser att homosexuella skall bemötas med vänlighet och att de behöver vägledning. Homosexualitet som fenomen är orsakat av könsförvirring under uppväxtåren, och homosexuella är därmed ingen folkgrupp.

1. Är Nationaldemokraterna för att frivilliga homosexuella relationer mellan vuxna ska vara tillåtet? (Sverige tillät homosexuella relationer 1944)

Ja, nej eller partiet har ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Nej.min uppfattning är att homosexuella bör leva i celibat för sitt eget bästa. Homosexuella behöver vägledning och hjälp i hur man kan bli fri från homosexuell fixering.

2. Är nd för att samma åldersgräns ska gälla för homosexuella relationer och heterosexuella relationer. (Idag är åldersgränsern 15 år för båda typerna av relationera. Fram till 1978 var åldersgränsen 18 år för homosexuella relationer och 15 år för heterosexuella relationer.)

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Se tidigare svar.

Om nej, vilken åldersgräns vill ni det ska vara för homosexella relatation?

3. Ni har kritiserat Prideparaden. Anser nd att HBT-rörelsen ska ha laglig rättighet att anordnda HBT-parader och demonstrationer?

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Nej, dessa manifestationer är skamliga och har inget berättigande.

4. Är nd för att tillåta föreningar för HBT-personer som tex RFSL?

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Nej, vi anser att RFSL bedriver propaganda för abnorm sexuell lössläppthet och droger.

5. Anser nd att homosexualitet ska vara en sjukdom enligt socialstyrelsen.

(1979 beslutade socialstyrelsen att homosexualitet inte är någon sjukdom)

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Ja. Enligt relevant vetenskap och beprövad erfarenhet är homosexualitet att betrakta som en psykisk sjukdom.
En homosexuell livsstil innebär dessutom klart ökad sjukdomsbenägenhet, kortare livslängd med mera, jämfört med en heterosexuell livsstil.

6. Är ni för att sambolagen även ska gälla för homopar? (Riksdagen sa ja till en sambolag för homopar 1988, sedan 2003 är sambolagen likadan för homopar och heteropar)

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Nej, se tidigare svar.

7. Är ni för ett förbud mot diskriminering av HBT-personer inom
arbetsmarknaden och vid försäljning av varor och tjänster? (Idag är det förbjudet att diskriminera homosexuella och bisexuella. Det är tillåtet att diskriminera transpersoner)

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Ingen särlagstiftning för homosexuella behövs.

8. Men ni att skolor ska informera om homosexualitet?

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Skolor skall endast befrämja sexuellt ansvarstagande och varaktiga relationer mellan personer av motsatt kön.

9. Ska Sverige jobba för HBT-personers rättigheter i andra länder (Idag är homosexuella relationer förbjudna i ca 70 länder)

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar: Nej

10. Ska homosexuella flyktingar kunna få asyl i Sverige?

Ja, nej eller ingen åsikt?

[Jan Ermefjäll] Svar. Nej

-------------------------------------------slut citat---------------------------------------------


Som man kan läsa så är detta direkt ett perspektiv på vilken nazi-propaganda och politik ND arbetar med.  Rent ut sagt förjävligt! På alla sätt ska ND och SD bort från den politiska marknanden! Det är upp till alla riksdagspartier att ta tag i detta problemet! Upplys människor om vilken politik SD och ND för! Bort med nazisterna!

Kommentarer
Postat av: Joey

Usch! Inte ens hjälp för de stackare som riskerar att bli avrättade i sina hemländer pga. sin sexuella läggning kan de sjuka j*vlarna ge!

2006-10-09 @ 16:16:57
Postat av: Peter

Nej, förbannad blir man!

Postat av: sanne

Nämen gud, inte visste jag att de var så fientliga av sig. Att de var främlingsfientliga ja, men det... Hemskt alltså. Total brist på kunskap och medmänsklighet.

2006-10-10 @ 22:20:42
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: sanne

ps, invandrarfientliga ska det vara. ds.

2006-10-10 @ 22:21:26
Postat av: Peter

Ja, visst är det konstigt?! Att folk över huvud taget har gått och röstat på dem. Jag hoppas innerligt att de inser att partiet inte är rumsrent!

2006-10-12 @ 22:25:05
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Jods

Läskigt! Men det är ännu läskigare att vi har en socialminister (och ett regeringsparti) med ungefär samma åsikter och budskap. Men de skymmer det genom att bara prata om barnen och kyrkans självständighet från staten.

2006-10-17 @ 14:39:32
URL: http://jods.blogg.se
Postat av: Peter

Ja, det är en sak som jag var kraftigt emot när jag röstade i valet. (Jag röstade inte KD). Dock har KD bra hälsopolitik när det gäller alkohol, narkotika och tobak.

2006-10-18 @ 17:38:05
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: Jods

Måste vara svårt att rösta när olika intressen står så tydligt emot varandra. KD må vara bra på ANT-området, men där har ju Alliansens Moderaterna istället.

2006-10-18 @ 21:08:48
URL: http://jods.blogg.se
Postat av: Anonym

Det hela är som sagt sjukt. Ålderdomligt sätt att angripa "problem" som ändå inte finns! Själv är jag bdsm-utövare och bisexuell, så jag blev minst lika förbannad när jag hörde och läste deras åsikter. Nu har ju även staten börjat mygla sig in på våra fetisch-fester med, och då är alltså dessa fester endast för medlemmar och klubben har dresscode. Ingen "normal" kan alltså råka komma in dit av misstag. Ändå hade tillsynsmyndigheten slagit ned på följande punkter: 3 kvinnor visade brösten, 2 kvinnor hånglade med varandra öppet, 1 par stod och smekte varandra på könsorganen mot en vägg.
Det hela blir bara sjukare och sjukare. Snart kommer staten säkerligen även att införa s.k "knull-polis" som ser till att vi medborgare inte tar varandra bakifrån.
Men det är väl fint att vi numera kan kalla oss psykiskt sjuka istället för sexuell minoritet?
Världen går mot den ljusa framtiden med stormsteg!
// Linda

2006-10-22 @ 22:34:45
URL: http://isenfrid.spaces.live.com
Postat av: Peter

Jods: Ja, verkligen! Nu har ju trots allt M. fått upp ögonen för att ANT-frågorna är viktiga så det är ju positivt!

Linda: Ja, det är helt sjukt att staten ska lägga sig i vad vi gillar att utöva sexuellt! Såvida det inte bryter mot lagen, dvs. ex. pedofili, nekrofili. Staten ska strunta i om någon gillar att få smisk eller ta emot kiss eller klä sig i lack och läder eller helt enkelt vanligt "vanillasex". Jag förstår verkligen inte folk som är emot BDSM-sex, jag är själv inte utövare utav detta men det är ju inte min sak om du gillar det, istället så känner jag att jag vill uppmuntra till att man ska få utöva sina lustar(såvida de är lagliga) fritt.

2006-10-24 @ 14:40:25
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback