Badu Raku

Nu kanske ni undrar varför jag skriver så? Jo, om du uttalar det med japansk brytning tar bort det och läser det på engelska, vad får du ut då?

Jo, det blir såklart: Bad Luck, och det är det band som Mangafiguren Shuishi är sångare i. Det är en av de underbara homoaniméer jag har hittat. Jag är kär liksom i den serien, underbar och hysteriskt rolig.

Bad Luck
Hiroshi Nakano, Shuishi Shindou och Fujisaki Suguru. 

Homoanime och manga, ja då tänker ni säkerligen på snusk, men det är det inte, inte mer än i vanlig svensk kriminalserier, det är troligtvis mindre snusk i Gravitation än i svenska serier.

Men sammanfattningsvis, serien heter Gravitation, utkom som OVA runt 1999 och släpptes som animeserie 2000. Men först så tecknades den ned som manga såklart.

Den räknas som Shounen-ai, men eftersom det är en aningen stötande att kalla saker för det nu, d¨å det egentligen betyder. Shounen=boy, och ai=sexual relations, och där är inte Gravitation med. Däremot kan man tydligen kalla det för BL=Boy love anime/manga. Det rör sig om homosexuella relationer men det är inte det som är huvudtemat utan det finns med i bakgrunden.

Shuishi
Shuishi och Hiro.

För övrigt anser jag att Gravitation är en söt, hysterisk och rolig anime, precis så som animer ska vara.*ler*

Yuki och SHuishi
Yuki och Shuishi.

Andra shounen-ai eller BL serier:
- Loveless
- Sukisyo

Kommentarer
Postat av: Joey

Jag älskar Gravitation!

2006-11-17 @ 16:37:24
Postat av: Edvinjeanette

Nice site, Keep it up


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback