Resa!

Jag blev så himla sugen på att resa!

Jag sökte lite på flygstolen.se och icelandexpress.se för att se hur mycket det kostade att flyga till Island och jag hittade på både flygstolen.se och icelandexpress billiga resor. En Tur O Retur gick på 3203 kr på Iceland Air och 2544 kronor på iceland express. Utflyg 28 augusti hem 4 september.

Och det var ju typ direkt nära avresedag!

Jag vill tillbaka till Island!

För skojskull tittade jag till London med Ryanair.se Och då kollade jag priser från 28 september fram och tillbaka samma dag. Det skulle gå på sammanlagt 747:- ToR. Avresa kl 06.10 från Skavsta i Nyköping - Ankomst 07.55 i London Stanstedt och hemresa 18.10 ankomst nyköping 21.15.

Tipset med Ryanair är att man inte ska boka ToR resor utan två enkla resor! Då får man absolut billigast pris, sen ska man vara ute i god tid för att få bra priser också.

Det tråkiga med Ryanair är att de har sin flygplats i Skavsta/Nyköping så då blir det lite problem att ta sig ner dit så tidigt på morgonen om man åker över dagen.

Om man kan tänka sig att åka lite senare på dagen och vara där någon dag extra kan man åka från Västerås. Då är det nämligen närmare till  Uppsala... Och det är samma billiga priser dit, samt att det är lite närmare London har jag fått för mig... Då flyger man Västerås - Luton.

Peter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback