Listerin

Igår var jag och köpte massor av allergimedeciner på Apoteket. Då stod jag och funderade och kom på att mitt fleuor var slut så jag skulle köpa mig en flaska. Så kom jag på att jag borde testa det där nya lesterin som jag sett på tv. (Ja, reklam påverkar mig, dig med!) Så jag köpte en sådan flaska.

Idag när jag skulle gurgla munnen i 30 sekunder med medlet som är grönt och smakar jenka/rootbear ska man inte glömma att det bränner som sju eldar i helvetet!

Jävlar(ursäkta språket) vad det sved och brände! Så ja, om det ska bränna så så vet jag inte om jag vill använda det mer! Ska testa ikväll också! Det var läskigt!

FÖrövrigt har jag inte deklarerat idag men däremot har jag hunnit med att läsa några bloggar och skrivit lite på min hemtenta.

Läste Helenes bloggsord som jag tyckte var så himla bra. "Du slutar vara bra om du inte längre vill bli bättre"
http://helenes.blogg.se/ och det stämmer så bra!

I övrigt är jag lite arg på hur någon i kyrkan kan kläcka ur sig att det är dåligt att förnedra någons heliga saker när kyrkan har inte bara förnedrat andras heliga ställen utan totalförstört dem och förintat och fråntagit andra kulturers religioner och påtvingat sin egna religion på de nya kulturerna. Och ja, jag vet att det är historia, men det är ändå något som hänt!

Det är många som påstår att just kyrkan kan rättfärdigas med att det var så länge sedan. Hitler dödade 6 miljoner judar och några miljoner till och det är historia och självklart är det viktigt för oss att påängtera att det har hänt och att man inte kan bli rentvådd för det! Det ska gälla religioner också!

I övrigt läste jag tidningen idag och såg att muslimska föreningen i Svergie kräver egna lagar, för familjepolitik osv. Jag tycker det är fel! Alla religioner och kulturer som lever i sverige kan inte skaffa sig egna lagar. Hur skulle det se ut? Muslimerna följer Sharia i Sverige, De kristna följer Bibelns lära och Judarna sin Torah och Buddhisterna följer sin canon som lag och hinduisterna kräver Saktibränning(Änkebränning). Nej, det går inte. Däremot är det inte fel att kräva att man ska få ledigt från sina största helgdagar! Men då ska man också jobba då de svenska helgdagarna infinner sig. Sen ska man inte få betalt på helgerna, man jobbar ju inte.

Oj, det här blev en splittrad blogg. Men jaja, så kan det gå! =)

Kommentarer
Postat av: Liza

Det ska bränna. Efter ett tag har man förstört känseln i munnen och då är det inga problem längre.

Postat av: carbuncle

Förutom när jag mejlade dig? Jag står ju tydligen ganska långt bak i kön...

2006-04-28 @ 19:46:07
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Johanna

Listerin har jag aldrig hört talas om. Det låter farligt på namnet! Ja, vi får förresten hoppas att det är vårkänslorna som spökar. Apropå din fråga: De flesta bloggar (din och min t.ex.) har en RSS feed som man kan prenumerera på för att lätt kunna se när det kommit ett nytt blogginlägg. Ett enkelt sätt att börja prenumerera på dessa är att, om du har Firefox som webläsare, gå in på din egen eller någon annans bloggs förstasida. Då ser du längst till höger i adressfältet (dvs där du skrev in webbadressen) en liten orangefärgad fyrkant med en prick och två "streck" i. Klicka på den och välja OK, så läggs RSS-feeden till i ett eget fält där du kan pröva klicka på den. Sedan finns det andra program, till Firefox finns t.ex. en plugin som heter Sage, som jag använder, där man lägger alla bloggar man brukar läsa i en länklista och så kollar programmet automatiskt vilka av bloggarna som har olästa inlägg och markerar dessa bloggar med fet stil. Praktiskt!

2006-04-29 @ 11:32:47
URL: http://upptakt.blogg.se
Postat av: Per

Ja det var teaterfestival i helgen ja :D Och det var skoj som alltid! Tack för lycka tillet :D

2006-04-30 @ 22:38:53
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Johanna

Det går inte att kommentera dina senaste två inlägg så jag skriver här istället:

Jag visste faktiskt ungefär vad plethora betyder men när jag såg det skrivet såhär i ett i övrigt svenskspråkigt inlägg såg det inte vidare trevligt ut! Blev du inspirerad av mitt ordbloggande igår? Hoppas det går framåt med hemtentan!

2006-05-03 @ 23:55:21
URL: http://upptakt.blogg.se
Postat av: davve

jag ska dricka det efter varje måltid nu när jag piercat tungan... att det bränner så mycket som ni säger är väll rätt bra överdrivet ^^

2006-08-11 @ 10:04:15
Postat av: Anonym

Älska Listerin

2006-12-04 @ 13:22:22
Postat av: Anonym

Jag vill varna för listerin för att det kan ge utslag på en alkomätare. Jag har testat och den visar att man har över 0,2 i sig om man blåser!!!

2007-03-14 @ 17:33:06
Postat av: wille

det ska bränna:) skänns ju skönt efter;)

2008-05-09 @ 17:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback