Söndag med kyrkligheter osv.

Jaha, måste bara börja med igår, det var helt underbart!

Jag bokade bord till mig, jocke, nicke och evelina; min pojkvän och sen hans bror och flickvän på Indian Kitchen här i Uppsala.

Kom dit runt 19-tiden, beställde först in Onion Bahjje, och därefter beställde jag Lassi (yoghurt dryck) och naanbröd med ost samt Lamb tikka Balti som har blivit min favoritmat! Det var jättemycket och jättegott!

Drömmer om indisk mat :)

Så blev det söndag och morgon. Vaknade med halsont, men det visade sig mest vara att jag inte druckit något vatten på kvällen innan.

Sydde klart min robe och nu är det bara två spännen kvar och därefter är den helt klar!

Har påbörjat att sy en mantel också. Det kommer bli finfint!

Så kl. 16.30 gick jag och Jocke och Johannes till Borggården och titta på UNT-fyrverkeriet som var en aning avslaget, men de tryckte till det på slutet och det blev lyckat iaf. Fint med pangpang och färger!

Efter det vallfärdade folket till kyrkan, som på en order. Vi följde efter och hamnade på Bachs Juloratoriet. Det var en bra koncert, även om jag inte är för kyrkliga och kristna saker så är det förbaskat bra musiker.

Stockholms barockorkester och sen solister som var mycket duktiga. Kollegium Cantorum sjöng som kör och var bra de med.

Nu ska här sovas!

Peter

Kommentarer
Postat av: Olaimerete

I would suggest using shades of blue. Much more relaxing to look at.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback